מידיה בקלאווה (בקלאווה צדפות)

@under_baked

מתכון לבקלאווה צדפות (Midye Baklava). מספיק ל-40 יחידות (בהנחה ועובדים על 2 עלי פילו בכל פעם). חבילה אחת של עלי פילו תערובת אגוזים: 250 גרם אגוזים טחונים (איזה שבא לכם) כפית קינמון (לא חובה) קרם סולת: 240 גרם חלב 34 גרם סולת לציפוי: 200 גרם חמאה מומסת סירופ סוכר: 345 גרם סוכר לבן 270 גרם מים 12 גרם מיץ לימון 12 גרם מי ורדים אופן הכנה: לקרם סולת: בקלחת מביאים לרתיחה חלב וסולת על אש בינונית, וטורפים היטב עד שמסמיך. מעבירים לקערה נפרדת עד שמתצטנן לטמפ' החדר. התערובת תסמיך מאוד תוך כדי שהיא מתקררת, וצריך להוסיף לך עוד 20 גרם חלב כדי להחזיר אותה למרקם נוח לזילוף. כשהקרם קר מספיק, מעבירים לשקית זילוף. סירופ סוכר: בקלחת מבשלים יחד על אש בינונית סוכר ומים עד שכל הסוכר נמס. מורידים את האש לנמוכה, ומבשלים 10 דקות תוך כדי ערבוב. מורידים מהאש ומוסיפים את מיץ הלימון. מומלץ לחכות שיתקרר מעט לפני שמוסיפים את מי הורדים, אבל בכל מקרה הסירופ חייב להיות קר כשמוזגים אותו על הבקלאווה. לבקלאווה: 1. לוקחים 2 עלי פילו צמודים יחד ומניחים אותם עם הצד הרחב קרוב אליכם. מגלגלים את העלים בתוך שיפוד ארוך. 2. דוחסים את העלה המגולגל מקצוות השיפוד, כלפי פנימה. 3. פותחים את העלים, הפעם עם הצד הארוך קרוב אליכם. מרטיבים בעדינות את העלים עם קצת מים, ויוצרים קפלים במרכז. שימו לב שאתם משאירים מספיק מרווח בקצה העליון והתחתון כדי שאפשר יהיה לסגור את הבקלאווה. 4. בעזרת כפית מסדרים תלוליות של אגוזים טחונים על הקיפולים (אני הצלחתי לסדר 5 תלוליות סה"כ בכל פעם). 5. מזלפים מעט מהקרם מעל האגוזים, וסוגרים את הבקלאווה קודם עם החלק העליון, ואז עם החלק התחתון. 6. מהדקים ממש חזק בין כל יחידה ממולאת, ומפרידים עם סכין חד. הופכים כל יחידה כשהקיפולים פונים כלפי מעלה. אפשר וגם רצוי לקצץ מעט את עודפי הבצק מהאורך של כל יחידה. 7. מסדרים בתבנית אפיה שטוחה (או מגש אפיה), מרופדת בנייר אפיה, את כל היחידות בצורה צפופה. 8. מברישים בחמאה מומסת. 9. אופים בתנור שחומם מראש ל-175 מעלות טורבו, עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור, למשך 40 דקות. תקפידו על אפיה מלאה ושהבקלאווה תשחים. 10. שופכים סירופ סוכר (קרים!) על הבקלאווה ברגע שהיא יוצאת מהתנור. מקשטים עם פיסטוקים טחונים ומגישים. #baketok #bakingtiktok #baking #אפיה #מתכון #baklava

♬ Moonlight – Villano

מידיה בקלאווה (midye baklava), אולי אחת הבקלאוות הכי יפות שראיתי, וכמובן שרצתי מיד לנסות. היא בצורת צדפים ומכינים אותה במקור עם מלית של פיסטוקים וקרם סולת. אם אתם אוהבים בקלאווה, המתכון הזה בשבילכם. קצת דגשים וטיפים לעבודה עם בצק פילו קנוי- החיסרון הבולט שלו הוא שהוא מתייבש ומתפורר מאוד מהר, וקשה מאוד להפריד בין שני דפים.

אז המתכון מוציא בין 40 ל-45 יחידות, תלוי כמה אתם מצליחים להפריד בין הדפים, אבל אל תילחמו עם הבצק. כדאי להבריש אותו ממש מעט עם מים (או להשתמש בשפריצר, כמו שאני משתמש).  יש קצת הכנה מוקדמת לעשות, ואני ממליץ לפעול לפי השלבים שכתובים במתכון כדי לזרז את התהליכים.

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

מידיה בקלאווה (בקלאווה צדפות):

ציוד: מגש אפיה מלבני גודל 30 ס"מ (רוחב) X 40 ס"מ (אורך) מרופדת בנייר אפיה, או שתי תבניות אפייה עגולות לבקלאווה קוטר 23 ס"מ, מרופדות בנייר אפיה.

מתכון: 40-45 יחידות

לבצק:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
חבילה אחת של דפי פילו, מופשריםחבילה אחת (17 דפים)

לתערובת אגוזים:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
אגוזים טחונים (איזה שרוצים)250
קינמון1 כפית

לקרם סולת:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
חלב (1)240
סולת34
חלב (2)20

לציפוי:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
חמאה מומסת200

סירופ סוכר:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
סוכר לבן300
מים236
מיץ לימון12
מי ורדים12

הוראות הכנה:

לקרם סולת:

  1. בקלחת קטנה, מביאים לרתיחה חלב (1) וסולת על אש בינונית, וטורפים היטב עד שמסמיך.
  2. מעבירים לקערה נפרדת עד שמצטנן לטמפ' החדר. התערובת תסמיך מאוד תוך כדי שהיא מתקררת, וצריך להוסיף לה עוד 20 גרם חלב (2) כדי להחזיר אותה למרקם נוח לזילוף.
  3. כשהקרם קר מספיק, מעבירים לשקית זילוף.

 

סירופ סוכר:

  1. בקלחת בינונית, מבשלים יחד על אש בינונית, תוך כדי ערבוב, סוכר ומים עד שכל הסוכר נמס.
  2. מורידים את האש לנמוכה, ומבשלים 10 דקות תוך כדי ערבוב מדי פעם. מורידים מהאש ומוסיפים את מיץ הלימון.
  3. מומלץ לחכות שיתקרר מעט לפני שמוסיפים את מי הורדים, אבל בכל מקרה הסירופ חייב להיות קר כשמוזגים אותו על הבקלאווה.

 

הרכבה ואפיה:

  1. לוקחים 2 עלי פילו צמודים יחד ומניחים אותם עם הצד הרחב קרוב אליכם. מגלגלים את העלים בתוך שיפוד ארוך.
  2. דוחסים את העלה המגולגל מקצוות השיפוד, כלפי פנימה (ראו הדגמה בסרטון).
  3. פותחים את העלים בעדינות רבה, הפעם עם הצד הארוך קרוב אליכם. מרטיבים בעדינות את העלים עם קצת מים, ויוצרים קפלים במרכז. שימו לב שאתם משאירים מספיק מרווח בקצה העליון והתחתון, בערך 4 ס"מ, כדי שאפשר יהיה לסגור את הבקלאווה.
  4. בעזרת כפית מסדרים תלוליות של אגוזים טחונים על הקיפולים (אני הצלחתי לסדר 5 תלוליות סה"כ בכל פעם).
  5. מזלפים מעט מהקרם מעל האגוזים, וסוגרים את הבקלאווה קודם עם החלק העליון, ואז עם החלק התחתון.
  6. מהדקים ממש חזק בין כל יחידה ממולאת, ומפרידים עם סכין חד. הופכים כל יחידה כשהקיפולים פונים כלפי מעלה. אפשר וגם רצוי לקצץ מעט את עודפי הבצק מהאורך של כל יחידה.
  7. מסדרים בתבנית אפיה שטוחה (או מגש אפיה) את כל היחידות בצורה צפופה.
  8. מברישים בחמאה מומסת.
  9. אופים בתנור שחומם מראש ל-175 מעלות טורבו, עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור, למשך 40 דקות. תקפידו על אפיה מלאה ושהבקלאווה תשחים.
  10. שופכים סירופ סוכר (קרים!) על הבקלאווה ברגע שהיא יוצאת מהתנור. מקשטים עם פיסטוקים טחונים ומגישים.
1 96

2 96

3 96

4 95

5 95

6 95

7 84

8 72

9 61

10 50

11 38

12 22

13 14

14 8

Midye Baklava (Shells Baklava) מידיה בקלאווה (בקלאווה צדפות)

1 96

2 96

3 96

4 95

5 95

6 95

7 84

8 72

9 61

10 50

11 38

12 22

13 14

14 8

Midye Baklava (Shells Baklava) מידיה בקלאווה (בקלאווה צדפות)

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן