רול שמרים קינמון עוגת גזר

@under_baked

רול שמרים קינמון עוגת גזר (מתכון מפורט אצלי באתר). תבנית מרובעת גודל 15-15-7.5, מרופדת בנייר אפיה. בצק 250 ג' קמח לחם 56 ג' ביצים (ביצה אחת גודל L) 22ג' חמאה קרה, חתוכה לקוביות 1/4+1/8 כפיות מלח 22ג' סוכר לבן 90 ג' חלב 55 ג' גזר מגורד 1+1/4 כפיות שמרים יבשים קרם פטיסייר 120 ג' חלב 27 ג' ביצים (חצי ביצה גודל L) 45ג' סוכר לבן 1 כפית תמצית וניל 8ג' קורנפלור 10 ג' חמאה קרם שקדים 30 ג' חמאה רכה 27 ג' ביצים (חצי ביצה גודל L) 30 ג' סוכר לבן 30 ג' שקדים טחונים פרנג'יפאן 120 ג' קרם פטיסייר 120 ג' קרם שקדים 3 כפיות קינמון לציפוי 32 ג' גבינת שמנת 30% 60 ג' שמנת מתוקה 38% 8 ג' סוכר לבן 1 כפית תמצית / מחית וניל בצק 1. למיקסר עם וו גיטרה מוסיפים את כל חומרי הבצק, חוץ מהחמאה. לשים על מהירות נמוכה עד שנוצר גוש של בצק. 2. מוסיפים את החמאה בהדרגה. לאחר מכן ממשיכים ללוש במשך 12 דקות נוספות על מהירות נמוכה-בינונית. 3. מורידים את הבצק מעל יריעה של ניילון נצמד. עוטפים ומקררים לילה שלם. קרם פטיסייר 1. בקערית טורפים 40 גרם חלב וקורנפלור. מוסיפים את הביצים וטורפים היטב. 2. בקלחת מערבבים יחד 80 גרם חלב וסוכר – מביאים לרתיחה על אש בינונית. 3. מטמפררים את תערובת הביצים והקורנפלור באיטיות עם החלב החם. 4. מעבירים את הנוזל דרך מסננת, חזרה לקלחת. 5. מביאים לרתיחה מעל אש בינונית-נמוכה תוך כדי טריפה, עד שהקרם מבעבע מאוד. 6. מורידים מהאש ומוסיפים את החמאה והווניל. טורפים היטב ומעבירים לקערה נקייה. 7. מצמידים ניילון נצמד לפני השטח של הקרם. מצננים כשעה בטמפ' החדר, ומעבירים למקרר לכ-4 שעות. קרם שקדים 1. בקערה בינונית, מערבבים יחד חמאה וסוכר לתערובת קרמית. 2. מוסיפים את הביצים בהדרגה ומערבבים היטב לאיחוד. 3. מוסיפים את השקדים הטחונים, מערבבים לתערובת חלקה ושומרים בצד עד לשימוש. פרנג'יפאן מערבבים יחד קרם הפטיסייר, קרם השקדים וקינמון לתערובת אחידה. הרכבה ואפיה 1. מקמחים משטח עבודה והבצק. לשים את הבצק מעט עם הידיים ומרדדים למלבן אורך 36 ס"מ רוחב 24 ס"מ. 2. מורחים את המלית בשכבה שווה. 3. עם גלגלת פיצה, חותכים פסים במרווחים של 6 ס"מ, ומגלגלים לשושנים. 4. מסדרים בתבנית, מכסים ומתפיחים 40 דקות בטמפ' החדר. 5. אופים בתנור שחומם ל-170 מעלות (חום סטטי), רשת אפיה בחלק התחתון של התנור, למשך 35 דקות, עד שהמאפים משחימים. 6. מקציפים את השמנת המתוקה, גבינת השמנת, הסוכר והווניל לקצפת, ומצפים #baking #bakingtiktok #baketok #אפיה #dough #מתכון #cinnamonrolls #שמרים

♬ איזה יום היה לי סמואל – Hasmachot

רול שמרים קינמון עוגת גזר, הוא בסה"כ שבלולי שמרים קינמון עם תוספת של גזר מגורד לתוך הבצק. הגזר כאמור תורם נוזלים לבצק כי הוא 90% מים.

המלית שבחרתי להשתמש בה הפעם היא קרם פרנג'יפאן- שהיא שילוב של קרם שקדים וקרם פטיסייר, ביחס של 1:1. המלית הזאת לחה ועשירה יותר מהמלית הסטנדרטית של חמאה עם תערובת של סוכר וקינמון שמפזרים מעל. אתם כמובן יותר ממוזמנים לטעום את המלית ולהוסיף סוכר וקינמון לפי טעמכם.

עדכון: אני מוסיף לכאן גם מלית אחרת שהיא אפילו יותר טעימה בעיני- קרם פטיסייר בשילוב של תערובת סוכר קינמון.

הבצק שמתקבל הוא מאוד רך ודביק, אבל אין מה לחשוש- מקמחים היטב את משטח העבודה ואת הבצק, ואפילו לשים אותו קצת עם הידיים ואתם תראו איך הוא הופך מדביק, למאוד נוח לעבודה (ומספיקה רק בערך כף אחת של קמח כדי לגרום לשינוי הזה).   אחרי האפיhה, המאפה הזה הוא כל כך רך כמו ענן… ההנאה מובטחת.

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

רול שמרים קינמון עוגת גזר:

תבנית מרובעת גודל 15 ס"מ (אורך) X 15 ס"מ (רוחב) X 7.5 ס"מ (גובה)- מרופדת בנייר אפיה.

מתכון: 4 שושנים אישיות גדולות מאוד

לבצק שמרים (כ-500 גרם):

מצרךכמות (גרם / יחידות)
קמח לחם250 גרם
ביצים56 גרם (ביצה אחת גודל לארג')
חמאה קרה, חתוכה לקוביות22 גרם
מלח1/4 + 1/8 כפיות
סוכר לבן22 גרם
חלב90 גרם
גזר מגורד55 גרם
שמרים יבשים1 + 1/4 כפיות

קרם פטיסייר:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
חלב120 גרם
ביצים27 גרם (חצי ביצה גודל לארג')
סוכר לבן45 גרם
תמצית וניל1 כפית
קורנפלור8 גרם
חמאה10 גרם

קרם שקדים:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
חמאה רכה30 גרם
ביצים27 גרם (חצי ביצה גודל לארג')
סוכר לבן30 גרם
שקדים טחונים30 גרם

לקרם פרנג'יפאן:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
קרם פטיסייר120 גרם
קרם שקדים120 גרם
קינמון3 כפיות

מלית קינמון מעודכנת (קרם פטיסייר + תערובת סוכר קינמון):

קרם פטיסייר:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
חלב165 גרם
ביצים35 גרם
סוכר לבן35 גרם
תמצית וניל1 כפית
קורנפלור10 גרם
חמאה35 גרם

תערובת סוכר-קינמון לפיזור:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
סוכר חום דמררה80 גרם
סוכר חום כהה40 גרם
מלח1/4 כפית
קינמון6 גרם (3 כפיות)
שקדים טחונים14 גרם

קרם גבינת שמנת (אופציונלי):

מצרךכמות (גרם / יחידות)
גבינת שמנת (30%)32 גרם
שמנת מתוקה 38%60 גרם
סוכר לבן8 גרם
תמצית / מחית וניל1 כפית

הוראות הכנה:

לבצק שמרים:

הערה חשובה: הבצק מאוד דביק ולא נוח לעבודה אחרי סיום הלישה. לכן, הוא דורש מנוחה ארוכה, רצוי בקירור של לילה שלם. בבקשה קחו זאת בחשבון כשאתם מתכננים את לוחות זמני האפייה שלכם.

  1. לתוך קערת מיקסר שולחני עם וו גיטרה מחובר, מוסיפים את כל חומרי הבצק, חוץ מקוביות החמאה. לשים את הכל על מהירות נמוכה עד שנוצר גוש של בצק.
  2. מוסיפים את החמאה בהדרגה, כמה קוביות בכל פעם, וממתינים שהחמאה תיטמע לפני שמוסיפים עוד קוביות חמאה. לאחר שכל החמאה נטמעה, ממשיכים ללוש במשך 12 דקות נוספות על מהירות נמוכה-בינונית, עד שרואים שהבצק נפרד מדפנות הקערה.
  3. בעזרת קלף חצי עגול מפלסטיק או לקקן, אוספים את הבצק ומורידים אותו מעל יריעה של ניילון נצמד. עוטפים את הבצק ומכניסים למקרר ללילה שלם.

לקרם פטיסייר:

  1. בתוך קערית טורפים 40 גרם חלב וקורנפלור לאיחוד. כשהתערובת חלקה, מוסיפים את הביצים וטורפים היטב.
  2. בתוך קלחת מערבבים יחד 80 גרם חלב וסוכר – מביאים לרתיחה על אש בינונית.
  3. מטמפררים את תערובת הביצים והקורנפלור באיטיות עם החלב החם.
  4. מעבירים את כל הנוזל דרך מסננת, חזרה לקלחת כדי להיפטר מחלקיקי ביצה שנקרשו.
  5. מביאים לרתיחה מעל אש בינונית-נמוכה תוך כדי טריפה, עד שהקרם מבעבע מאוד (בועות עבות יתפוצצו על פני שטח הקרם).
  6. מורידים מהאש ומוסיפים את החמאה ותמצית הווניל. טורפים היטב ומעבירים לקערה נקייה.
  7. מצמידים ניילון נצמד באופן הדוק לפני השטח של הקרם. מניחים להתקרר כשעה בטמפ' החדר, ומעבירים למקרר למשך כ-4 שעות (אפשר להכין את הקרם יום קודם).

לקרם שקדים:

  1. בקערה בינונית, מערבבים יחד חמאה וסוכר לתערובת קרמית.
  2. מוסיפים את הביצים בהדרגה ומערבבים היטב לאיחוד.
  3. מוסיפים את השקדים הטחונים, מערבבים לתערובת חלקה ושומרים בצד עד לשימוש.

לקרם פרנג'יפאן:

מערבבים יחד את קרם הפטיסייר וקרם השקדים לפי הכמויות הרשומות מעלה, מוסיפים את הקינמון ומערבבים היטב לתערובת אחידה. בשלב זה ניתן לטעום את הקרם ולתקן טעמים לפי העדפתכם.

עדכון למלית:

שימו לב שאם אתם מעוניינים להכין את המלית החדשה למתכון הזה (קרם פטיסייר עם תערובת סוכר-קינמון לפיזור), אופן ההכנה של קרם הפטיסייר הוא אותו דבר, אבל את החלב מפצלים כך ש-40 גרם שמים בקערית, ו-125 גרם שמים בקלחת.

את כל החומרים לתערובת סוכר-קינמון מערבבים היטב יחד בקערית נפרדת.

הרכבה ואפיה:

  1. על משטח עבודה מקומח קלות, מניחים את הבצק ומקמחים אותו עם עוד קמח. לשים את הבצק מעט עם הידיים- אתם תראו שהבצק מאבד מהדביקות שלו ונעשה נעים לעבודה (מספיקה כף אחת של קמח כדי לעבוד איתו כמו שצריך. מרדדים את הבצק למלבן בגודל של 36 ס"מ (אורך) על 24 ס"מ (רוחב), כאשר הצד של הרוחב פונה אליכם.
  2. מורחים את כל הכמות של המלית בצורה שווה על פני הבצק.
    עדכון: אם אתם משתמשים במלית החדשה למתכון הזה (קרם פטיסייר עם תערובת סוכר-קינמון לפיזור): מורחים בשכבה אחידה את קרם הפטיסייר, ומפזרים מעל את תערובת הסוכר קינמון. משטחים מעט עם הידיים כדי שהתערובת תהיה מפוזרת בצורה אחידה, וצמודה לקרם. באופן הזה התערובת פחות תתפזר כשתגלגלו את השושנים.
  3. בעזרת גלגלת פיצה, חותכים פסים במרווחים של 6 ס"מ, ומגלגלים כל פס לשושנה, מהחלק התחתון לכיוון מעלה.
  4. מסדרים את השושנים בתוך התבנית שהכנו מראש. מכסים ומתפיחים 40 דקות בטמפ' החדר.
  5. אופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות (חום סטטי) עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור, למשך 35 דקות, עד שהמאפים משחימים.
  6. מקציפים את השמנת המתוקה, גבינת השמנת, הסוכר והווניל לקצפת במרקם נוח לזילוף, ומצפים את המאפים.

אחסון: אם המאפים מצופים, יש לאחסן בקופסה אטומה במקרר, עד 5 ימים. אחרת, יש לאחסן בקופסה אטומה בטמפרטורת חדר נעימה (23-25 מעלות, עד 4 ימים).

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Carrot Cake Cinnamon Rolls רול שמרים קינמון עוגת גזר

11

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Carrot Cake Cinnamon Rolls רול שמרים קינמון עוגת גזר

11

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן