סינבון שומשום שחור עם מילוי טחינה שחורה

@under_baked

סינבון שומשום שחור במילוי טחינה שחורה בתוספת גנאש שוקולד חלב מוקצף (מתכון גם אצלי באתר). תבנית מרובעת 20-20-10 מרופדת בנייר אפיה. מתכון ל-9 סינבונים לבצק בריוש 182 גרם קמח לחם 55 גרם קמח לבן רב תכליתי 110 גרם ביצים (2 ביצים גודל L) 67 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות 1/2 כפית מלח 18 גרם סוכר לבן 36 גרם חלב 1 כפית שמרים יבשים 25 גרם טחינה שחורה למלית טחינה שחורה 65 גרם שוקולד לבן 18 גרם חמאה מומסת 35 גרם טחינה שחורה 35 גרם סוכר לבן 50 גרם ביצים (ביצה אחת גודל M) 15 גרם שמנת מתוקה (38%) 30 גרם קמח לבן רב תכליתי 20 גרם שקדים טחונים 1/4 כפית אבקת אפיה 1/8 כפית מלח לגנאש 120 גרם שוקולד חלב 80 גרם שמנת מתוקה (38%) לבצק בריוש 1 לתוך קערת מיקסר וו לישה מוסיפים את כל חומרי הבצק, חוץ מהחמאה. לשים על מהירות נמוכה עד שנוצר גוש בצק 2 מוסיפים חמאה בהדרגה. לאחר שכל החמאה נטמעה, ממשיכים ללוש במשך 10 דקות נוספות על מהירות נמוכה-בינונית, עד שהבצק נפרד מדפנות הקערה 3 מעצבים את הבצק לצורה של ריבוע, מכסים בניילון נצמד ומתפיחים לילה במקרר למלית טחינה שחורה 1 בקערה ממיסים במיקרו שוקולד וחמאה, ומערבבים לגנאש חלק 2 מוסיפים שמנת מתוקה, סוכר, מלח, טחינה שחורה וביצים וטורפים היטב 3 מנפים את כל החומרים היבשים מעל תערובת השוקולד: קמח, אבקת אפיה ושקדים טחונים וטורפים יחד לגנאש מוקצף 1 ממיסים במיקרו שוקולד חלב ושמנת בפולסים. ממתינים 2 דקות ומערבבים היטב לגנאש חלק 2 מצמידים ניילון נצמד ישירות מעל פני הגנאש ושולחים למקרר ל-50 דקות ואז למקפיא ל-15 דקות 3 מקציפים על מהירות בינונית במשך כ-2 עד 3 דקות הרכבה ואפיה 1 על משטח עבודה מקומח קלות, מרדדים את הבצק למלבן בגודל של 36 ס"מ (אורך) על 32 ס"מ (רוחב), כאשר הצד הארוך קרוב אליכם 2 מורחים את כל הכמות של מלית הטחינה השחורה בצורה שווה על פני הבצק 3 בעזרת גלגלת פיצה, חותכים פסים במרווחים של 4 ס"מ (סה"כ 9 יחידות), ומגלגלים כל פס לסינבון 4 מסדרים בתוך התבנית שהכנו מראש. מכסים ומתפיחים כשעה דקות בטמפ' החדר עד לתפיחה משמעותית והצטופפות של המאפים 5 אופים בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות (חום סטטי) עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור, למשך 45 דקות, עד שהמאפים משחימים 6 מברישים עם סירופ סוכר קר ברגע שהם יוצאים מהתנור, ומצננים מעל רשת 7 מזלפים את הגנאש לתוך המאפים אחרי שהם התקררו מעט #baking #bakingtiktok #baketok #אפייה #מתכון #שמרים #dough #טחינה #blacksesame #cinnabon

♬ Aesthetic Coffee – Febri Handika

קבלו מתכון מיוחד לסינבון שומשום שחור עם מילוי טחינה שחורה בתוספת גנאש שוקולד חלב מוקצף. במהלך השבועיים שבהם התקלקל לי התנור, נאלצתי לחכות בקוצר רוח שישלחו לי אחד חדש מחו"ל.

מפה לשם מצאתי את עצמי אופה בבתים שונים, ואת המתכון הזה הכנתי יחד עם חברה אצלה במטבח.

הבסיס הוא מתכון הבריוש שלי שכבר פרסמתי בעבר, רק הפעם שיניתי אותו ממש בקטנה כדי לשלב בתוכו טחינה שחורה, שנותנת גם קצת טעם וגם קצת צבע לבצק.

המילוי גם הוא עשוי מטחינה שחורה, ואחרי האפיה, מזלפים לתוך המאפים גנאש שוקולד חלב מוקצף, שמשתלב נהדר עם טחינה שחורה. ממליץ בחום לא לוותר על מילוי השוקולד, זה משדרג ברמות אחרות.

תארייך פרסום:

עודכן לאחרונה:

סינבון שומשום שחור עם מילוי טחינה שחורה בתוספת גנאש שוקולד חלב מוקצף:

תבנית מרובעת גודל 20 ס"מ (אורך) X 20 ס"מ (רוחב) X 10 ס"מ (גובה)- מרופדת בנייר אפיה.

מתכון: 9 שושנים אישיות

לבצק בריוש (כ-500 גרם):

מצרךכמות (גרם / יחידות)
קמח לחם182 גרם
קמח לבן רב תכליתי55 גרם
ביצים110 גרם (2 ביצים גודל לארג')
חמאה קרה, חתוכה לקוביות67 גרם
מלח1/2 כפית
סוכר לבן18 גרם
חלב36 גרם
שמרים יבשים1 כפית
טחינה שחורה25 גרם

למלית טחינה שחורה:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
שוקולד לבן65 גרם
חמאה מומסת18 גרם
טחינה שחורה35 גרם
סוכר לבן35 גרם
ביצים50 גרם (ביצה אחת גודל מדיום)
שמנת מתוקה (38%)15 גרם
קמח לבן רב תכליתי30 גרם
שקדים טחונים20 גרם
אבקת אפיה1/4 כפית
מלח1/8 כפית

סירופ סוכר להברשה:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
מים רותחים30 גרם
סוכר לבן30 גרם

גנאש שוקולד חלב מוקצף:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
שוקולד חלב120 גרם
שמנת מתוקה (38%)80 גרם

הוראות הכנה:

לבצק בריוש:

הערה חשובה: בצק בריוש הוא בצק מאוד דביק ולא נוח לעבודה אחרי סיום הלישה. לכן, הוא דורש מנוחה ארוכה, רצוי בקירור של לפחות 4 שעות או לילה שלם (הכי מומלץ). בבקשה קחו זאת בחשבון כשאתם מתכננים את לוחות זמני האפיה שלכם.

  1. לתוך קערת מיקסר שולחני עם וו לישה מחובר, מוסיפים את כל חומרי הבצק, חוץ מקוביות החמאה. לשים את הכל על מהירות נמוכה עד שנוצר גוש של בצק.
  2. מוסיפים את החמאה בהדרגה, כמה קוביות בכל פעם, וממתינים שהחמאה תיטמע לפני שמוסיפים עוד קוביות חמאה. לאחר שכל החמאה נטמעה, ממשיכים ללוש במשך 10 דקות נוספות על מהירות נמוכה-בינונית, עד שרואים שהבצק נפרד מדפנות הקערה.
  3. עם ידיים משומנות, מעצבים את הבצק לצורה של ריבוע, מכסים בניילון נצמד ומתפיחים לילה במקרר.

למלית טחינה שחורה:

  1. בתוך קערה, ממיסים יחד במיקרוגל שוקולד לבן וחמאה, ומערבבים לגנאש חלק.
  2. לתוך הקערה עם הגנאש, מוסיפים שמנת מתוקה, סוכר, מלח, טחינה שחורה וביצים. טורפים היטב עם מטרפה לתערובת חלקה.
  3. מנפים את כל החומרים היבשים מעל תערובת השוקולד: קמח, אבקת אפיה ושקדים טחונים.
  4. טורפים היטב לתערובת חלקה.

לגנאש שוקולד חלב מוקצף (מומלץ להקציף את הגנאש לפני שממלאים את המאפים):

  1. בקערה בינונית ממיסים יחד במיקרוגל שוקולד חלב ושמנת מתוקה בפולסים של 30 שניות עד שעולים אדים מהשמנת. ממתינים 2 דקות ומערבבים היטב לגנאש חלק. שימו לב שאין שאריות של שוקולד שלא נמס, ושהתערובת חלקה לגמרי.
  2. מצמידים ניילון נצמד ישירות מעל פני הגנאש כדי למנוע התפתחות של קרום, ושולחים למקרר ל-50 דקות. לאחר מכן מעבירים למקפיא ל-15 דקות. המרקם אמור להיות די יציב ומאוד קרמי.
  3. בעזרת מיקסר חשמלי ידני, מקציפים על מהירות בינונית במשך כ-2 עד 3 דקות- הצבע של הגנאש יעשה בהיר יותר, ויווצר קצף יחסית יציב. שימו לב לא להקציף יותר מדי.

הרכבה ואפיה:

  1. על משטח עבודה מקומח קלות, מרדדים את הבצק למלבן בגודל של 36 ס"מ (אורך) על 32 ס"מ (רוחב), כאשר הצד הארוך קרוב אליכם.
  2. מורחים את כל הכמות של מלית הטחינה השחורה בצורה שווה על פני הבצק.
  3. בעזרת גלגלת פיצה, חותכים פסים במרווחים של 4 ס"מ (סה"כ 9 פסים), ומגלגלים כל פס לסינבון, מהחלק התחתון לכיוון מעלה.
  4. מסדרים את הסינבונים בתוך התבנית שהכנו מראש. מכסים ומתפיחים כשעה דקות בטמפ' החדר. הסינבונים אמורים לתפוח בצורה משמעותית ולהיות צפופים אחד לשני.
  5. אופים בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות (חום סטטי) עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור, למשך 45 דקות, עד שהמאפים משחימים.
  6. מברישים את המאפים עם סירופ סוכר קר ברגע שהם יוצאים מהתנור, ומצננים מעל רשת.
  7. אחרי שהמאפים התקררו מעט (כ-25 דקות), אפשר לזלף לתוכם את גנאש השוקולד.

לאחסן במקרר עד 5 ימים בקופסה אטומה- אפשר לחמם במיקרוגל כדי לשחזר את המרקם הרך.

1 1

2 1

3 1

4 1

5 1

Black Sesame Rolls סינבון שומשום שחור

7 1

8 1

9 1

10 1

11 1

12

1 1

2 1

3 1

4 1

5 1

Black Sesame Rolls סינבון שומשום שחור

7 1

8 1

9 1

10 1

11 1

12

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן