עוגת בראוני היער השחור

@under_baked

עוגת בראוני היער השחור (מתכון מופיע גם באתר): אני מאוד אוהב את עוגת היער השחור. זאת הגרסה שלי לאחת האדפטציות לעוגת היער השחור שהיו לי בראש, בעיצוב פשוט שכל אחד יכול להצליח בבית. מתכון לעוגה אחת, תבנית קוטר 15 ס"מ, גובה 7.5 ס"מ. לעוגת בראוני: 100 גרם שוקולד מריר (55-60%) 85 גרם חמאה 130 גרם קמח לבן רב תכליתי 1/2 כפית אבקת אפיה 12 גרם קקאו הולנדי 1 כפית תמצית וניל 1/2 כפית מלח 175 גרם סוכר לבן 100 גרם ביצים (2 ביצים גודל מדיום) לטופינג דובדבנים: 100 גרם דובדבנים (מגולענים) קפואים או טריים 30 גרם סוכר לבן 10 גרם מיץ לימון 5 גרם קורנפלור 10 גרם מים 10 גרם ליקר (רום, או דובדבנים) קצפת לקישוט וזילוף: 90 גרם שמנת מתוקה 38% 10 גרם סוכר לבן אלמנטים נוספים למילוי וקישוט (אופציונלי): טפטופי שוקולד: 22 גרם שוקולד תות / פטל / רובי 10 גרם שמנת מתוקה 38% 60 גרם קרמל מלוח הוראות הכנה והרכבת העוגה: לעוגת בראוני: 1. מחממים תנור מראש ל-175 מעלות (חום סטטי) עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור. 2. בתוך קערה, ממיסים יחד במיקרוגל שוקולד וחמאה, ומערבבים לגנאש חלק. 3. לתוך קערה בינונית נפרדת, יוצקים את הגנאש ומוסיפים סוכר, מלח, ביצים ותמצית וניל. טורפים היטב עם מטרפה לתערובת חלקה. 4. מנפים את כל החומרים היבשים מעל תערובת השוקולד: קמח, קקאו ואבקת אפיה. 5. טורפים היטב לתערובת חלקה. 6. מעבירים את תערובת הבראוניז לתבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה, ומשטחים אותה באופן שווה. 7. אופים במשך 22 דקות. מצננים את העוגה לחלוטין, 30 דקות בטמפ' החדר, ואז להעביר למקרר לפחות 45 דקות. התבנית צריכה להיות קרה לחלוטין לפני שמחלצים את העוגה. טופינג דובדבנים: בקערית קטנה מערבבים יחד קורנפלור ומים עד לאיחוד. בקלחת קטנה, מבשלים יחד דובדבנים וסוכר על אש נמוכה, עד שהסוכר נמס לחלוטין. מוסיפים את הלימון ותערובת הקורנפלור. מערבבים היטב וממשיכים לבשל על אש קטנה-בינונית עד להסמכה של התערובת. יש לצנן לחלוטין לפני השימוש. הרכבה: 1. מחלצים את עוגת הבראוני מהתבנית ומניחים על משטח לעוגה. בעזרת הידית של כף עץ, מחוררים חורים בתוך העוגה ומזלפים פנימה קרמל מלוח (*הערה לגבי הקרמל המלוח- אני בד"כ מכין כמות גדולה של קרמל ומשתמש בו לכל מיני שימושים. אתם לא חייבים להכין אותו במיוחד בשביל העוגה הזאת, ולגמרי אפשר למלא את החורים בגנאש שוקולד, או ריבת דובדבנים, או לוותר על יצירת החורים מלכתחילה). 2. כדי ליצור את הטפטופים, ממיסים יחד במיקרוגל את השוקולד הורוד (לפי הטעם שיש לכם בבית), עם השמנת במיקרוגל ומערבבים לגנאש חלק ונוזלי. מעבירים לשקית זילוף וחותכים חור קטן בקצה. ממקמים את שקית הזילוף ממש קרוב לשולי העוגה ומתחילים לזלף (בלי להפסיק את הלחץ על שקית הזילוף) תוך כדי סיבוב מגש העוגה המסתובב. 3. בקערה קטנה, בעזרת מיקסר חשמלי ידני, מקציפים את הקצפת יחד עם הסוכר למרקם יציב לזילוף (שימו לב לא להקציף יותר מדי). 40 גרם מהקצפת מורחים בצורה אחידה על החלק העליון של העוגה, עד שמגיע כמעט לשוליים. את יתר הקצפת מעבירים לשקית זילוף עם צנטר עגול חלק, 14 מ"מ (או כל צנטר אחר שאתם אוהבים), ומזלפים נשיקות מסביב לשולי העוגה כדי ליצור גבול. 4. בעזרת כף, מניחים בעדינות ובשכבה אחידה את טופינג הדובדבנים במרכז העוגה, ומקשטים איך שאוהבים. #baketok #bakingtiktok #baking #אפיה #מתכון #blackforestcake #brownie #עוגה

♬ original sound – Mamayiii ❁ – Momstetik

אחת העוגות שאני הכי אוהב בעולם היא עוגת היער השחור. היא מחזירה אותי אחורה בזמן, לטעמים נוסטלגיים וקלאסיים, והיא מבחינתי כל מה ש"עוגה" כהגדרתה אמורה להיות. השילוב הזה של שוקולד, קצפת ודובדבנים (שהעונה שלהם כל כך קצרה), כל הזמן גורם לי לחזור ולנסות ליישם אותו במאפים בכל מיני צורות אחרות שהן לא העוגה המקורית.

המתכון הבא לעוגת בראוני היער השחור, הוא הגרסה שלי לאחת האדפטציות לעוגת היער השחור שהיו לי בראש. בסיס של בראוני שוקולדי ועשיר, עם נגיעות של קרמל מלוח (לא חובה), קצפת, ומלית דובדבנים לטופינג. העיצוב סופר פשוט וכל אחד יכול להצליח לשחזר אותו בבית.

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

עוגת בראוני היער השחור:

ציוד:

תבנית אפיה עגולה, קוטר 15 ס"מ, גובה 7.5 ס"מ, מרופדת בנייר אפיה בתחתית ובדפנות.

מתכון: עוגה אחת, קוטר 15 ס"מ, גובה 6 ס"מ

לעוגת בראוני:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
שוקולד מריר (55-60%)100 גרם
חמאה85 גרם
קמח לבן רב תכליתי130 גרם
אבקת אפיה1/2 כפית
קקאו הולנדי12 גרם
תמצית וניל1 כפית
מלח1/2 כפית
סוכר לבן175 גרם
ביצים100 גרם (2 ביצים גודל מדיום)

לטופינג דובדבנים:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
דובדבנים (מגולענים) קפואים או טריים100 גרם
סוכר לבן30 גרם
מיץ לימון10 גרם
קורנפלור5 גרם
מים10 גרם
ליקר (רום, או דובדבנים)10 גרם

קצפת לקישוט וזילוף:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
שמנת מתוקה 38%90 גרם
סוכר לבן10 גרם

אלמנטים נוספים למילוי וקישוט (אופציונלי):

אלמנטמצרךכמות (גרם / יחידות)
טפטופי שוקולדשוקולד תות / פטל / רובי22 גרם
שמנת מתוקה 38%10 גרם
קרמל מלוח60 גרם, לפי המתכון כאן*

הוראות הכנה והרכבת העוגה:

לעוגת בראוני:

  1. מחממים תנור מראש ל-175 מעלות (חום סטטי) עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור.
  2. בתוך קערה, ממיסים יחד במיקרוגל שוקולד וחמאה, ומערבבים לגנאש חלק.
  3. לתוך קערה בינונית נפרדת, יוצקים את הגנאש ומוסיפים סוכר, מלח, ביצים ותמצית וניל. טורפים היטב עם מטרפה לתערובת חלקה.
  4. מנפים את כל החומרים היבשים מעל תערובת השוקולד: קמח, קקאו ואבקת אפיה.
  5. טורפים היטב לתערובת חלקה.
  6. מעבירים את תערובת הבראוניז לתבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה, ומשטחים אותה באופן שווה.
  7. אופים במשך 22 דקות. מצננים את העוגה לחלוטין, 30 דקות בטמפ' החדר, ואז להעביר למקרר לפחות 45 דקות. התבנית צריכה להיות קרה לחלוטין לפני שמחלצים את העוגה.

טופינג דובדבנים:

בקערית קטנה מערבבים יחד קורנפלור ומים עד לאיחוד. בקלחת קטנה, מבשלים יחד דובדבנים וסוכר על אש נמוכה, עד שהסוכר נמס לחלוטין. מוסיפים את הלימון ותערובת הקורנפלור. מערבבים היטב וממשיכים לבשל על אש קטנה-בינונית עד להסמכה של התערובת. יש לצנן לחלוטין לפני השימוש.

הרכבה:

  1. מחלצים את עוגת הבראוני מהתבנית ומניחים על משטח לעוגה. בעזרת הידית של כף עץ, מחוררים חורים בתוך העוגה ומזלפים פנימה קרמל מלוח (*הערה לגבי הקרמל המלוח- אני בד"כ מכין כמות גדולה של קרמל ומשתמש בו לכל מיני שימושים. אתם לא חייבים להכין אותו במיוחד בשביל העוגה הזאת, ולגמרי אפשר למלא את החורים בגנאש שוקולד, או ריבת דובדבנים, או לוותר על יצירת החורים מלכתחילה).
  2. כדי ליצור את הטפטופים, ממיסים יחד במיקרוגל את השוקולד הורוד (לפי הטעם שיש לכם בבית), עם השמנת במיקרוגל ומערבבים לגנאש חלק ונוזלי. מעבירים לשקית זילוף וחותכים חור קטן בקצה. ממקמים את שקית הזילוף ממש קרוב לשולי העוגה ומתחילים לזלף (בלי להפסיק את הלחץ על שקית הזילוף) תוך כדי סיבוב מגש העוגה המסתובב.
  3. בקערה קטנה, בעזרת מיקסר חשמלי ידני, מקציפים את הקצפת יחד עם הסוכר למרקם יציב לזילוף (שימו לב לא להקציף יותר מדי). 40 גרם מהקצפת מורחים בצורה אחידה על החלק העליון של העוגה, עד שמגיע כמעט לשוליים. את יתר הקצפת מעבירים לשקית זילוף עם צנטר עגול חלק, 14 מ"מ (או כל צנטר אחר שאתם אוהבים), ומזלפים נשיקות מסביב לשולי העוגה כדי ליצור גבול.
  4. בעזרת כף, מניחים בעדינות ובשכבה אחידה את טופינג הדובדבנים במרכז העוגה, ומקשטים איך שאוהבים.
1 88

2 88

3 88

4 87

5 87

6 87

7 77

8 67

9 56

10 46

Black Forest Brownie Cake עוגת בראוני היער השחור

1 88

2 88

3 88

4 87

5 87

6 87

7 77

8 67

9 56

10 46

Black Forest Brownie Cake עוגת בראוני היער השחור

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן