,

עוגת שכבות וניל וגנאש שוקולד ללא גלוטן וכשרה לפסח

@under_baked

עוגת שכבות וניל וגנאש שוקולד, ללא גלוטן וכשרה לפסח. מתכון מפורט עם הסברים מלאים אצלי באתר. תבנית אפיה עגולה, קוטר 15 ס"מ, גובה 7.5 ס"מ לתערובת העוגה: 50 גרם חמאה מומסת 25 גרם שמן 140 גרם סוכר לבן 1/4 כפית מלח 112 גרם ביצים (2 ביצים גודל לארג') 40 גרם שמנת חמוצה (15%) 85 גרם חלב 7 גרם תמצית וניל 85 גרם קמח אורז לבן 50 גרם קמח תפוחי אדמה 35 גרם שקדים טחונים 1/2 + 1/8 כפיות גרם סודה לשתייה 1 כפית אבקת אפיה 5 גרם (1 כפית) 1/4 + 1/8 כפיות קסנטן לגנאש שוקולד: 300 גרם שמנת מתוקה (38%) 300 גרם שוקולד מריר (55-60%) להכנת העוגה: 1. מחממים תנור ל-175 מעלות, חום סטטי, עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור. 2. אל תוך קערה גדולה, מוסיפים את החמאה המומסת, השמן, סוכר, מלח, ותמצית וניל. 3. מעל החומרים הרטובים, מנפים את יתר החומרים היבשים: קמח אורז, קמח תפוחי אדמה, שקדים טחונים, אבקת אפיה, סודה לשתיה וקסנטן. 4. בעזרת לקקן, מערבבים יחד את כל החומרים, כך שהשומן יצפה את כל החומרים היבשים, והתערובת תיראה יבשה ומתפוררת, במרקם שמזכיר קצת בצק עוגיות. 5. מוסיפים פנימה את הביצים והחלב. מתחילים לערבב עם הלקקן רק כדי לרכך קצת את התערובת. עוברים למטרפה, וטורפים את התערובת היטב כדי להיפטר מכל הגושים ולקבלת תערובת חלקה לגמרי. אין מה לחשוש מערבוב יתר. 6. מוסיפים את השמנת החמוצה וטורפים אותה פנימה עד שהתערובת נעשית חלקה. 7. מעבירים את התערובת לתבנית האפיה שהכנו מראש, ואופים בתנור שחיממנו מראש למשך 40 דקות, או עד שקיסם יוצא יבש (אחרי 15 דקות ראשונות לכסות בנייר כסף). 8. מניחים לעוגה להתקרר בתבנית מעל רשת צינון במשך 15 דקות לפני שמחלצים אותה מהתבנית. לאחר מכן, מניחים לעוגה להתקרר לחלוטין לפני שפורסים אותה ל-3 שכבות אחידות, בעובי של 1.5 ס"מ כל אחת. לגנאש שוקולד: בקערה בינונית, ממיסים יחד במיקרוגל שמנת מתוקה ושוקולד מריר, ומערבבים היטב לגנאש חלק. מניחים בצד עד שהגנאש מגיע לטמפ' עבודה שבין 19 ל-21 מעלות (המרקם של הגנאש נעשה יציב יותר, אבל מזכיר יותר ממרח). הרכבת העוגה: 1. מורחים 90 גרם גנאש ומעליו מניחים שכבת עוגה נוספת. 2. ממשיכים באותו אופן עם יתר הקרם ושכבות העוגה. 3. עוטפים את העוגה מהצדדים ואת החלק העליון עם יתר הגנאש שנותר, ומקשטים לפי טעמכם האישי #baking #bakingtiktok #baketok #אפיה #glutenfree #ללאגלוטן #פסח #עוגות #מתכון #cakesoftiktok

♬ Theme from "A Summer Place" – Percy Faith And His Orchestra

מתכון לעוגת שכבות וניל וגנאש שוקולד, ללא גלוטן וכשרה לפסח. היא רכה, לחה, ומאוד מפתיעה ביחס לעוגות שאנחנו מכירים מפסח. עם גימור פשוט שכל אחד יכול לשחזר בבית, גם בלי יכולות עיטוף או זילוף מרשימות. 

עוגות ללא גלוטן מכינים בצורה קצת שונה מעוגות שמכינים מקמח חיטה. לא בהכרח צריך מיקסר, וגם לא בהכרח הפרדת ביצים. אין צורך לדאוג מערבוב יתר, כי הרי אין גלוטן שמתפתח. יחד עם זאת צריך לזכור שכללי המשחק הם קצת אחרים. עוגת טורט וניל ללא גלוטן שלפניכם, יכולה להיות מתכון בסיס נהדר לכל מיני שילובים, ולא רק עם גנאש שוקולד.

אני ממליץ לקרוא את ההסברים הנפרדים כאן, אודות אפיה ללא גלוטן, וכמו כן את הוראות המתכון מטה לכל מיני טיפים שקשורים לעוגה הספציפית הזאת.

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

עוגת שכבות וניל וגנאש שוקולד ללא גלוטן וכשרה לפסח:

ציוד: תבנית אפיה עגולה, קוטר 15 ס"מ, גובה 7.5 ס"מ, מרופדת בנייר אפיה בדפנות ובתחתית

מתכון: עוגה אחת בקוטר 15 ס"מ ובגובה 6 ס"מ.

לתערובת העוגה:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
חמאה מומסת50 גרם
שמן25 גרם
סוכר לבן140 גרם
מלח1/4 כפית
ביצים112 גרם (2 ביצים גודל לארג')
שמנת חמוצה (15%)40 גרם
חלב85 גרם
תמצית וניל7 גרם
קמח אורז לבן85 גרם
קמח תפוחי אדמה50 גרם
שקדים טחונים35 גרם
סודה לשתייה4 גרם (1/2 + 1/8 כפיות)
אבקת אפיה5 גרם (1 כפית)
קסנטן1/4 + 1/8 כפיות

לגנאש שוקולד:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
שמנת מתוקה (38%)300 גרם
שוקולד מריר (55-60%)300 גרם

הוראות הכנה:

להכנת העוגה:

  1. מחממים תנור ל-175 מעלות, חום סטטי, עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור.
  2. אל תוך קערה גדולה, מוסיפים את החמאה המומסת, השמן, סוכר, מלח, ותמצית וניל.
  3. מעל החומרים הרטובים, מנפים את יתר החומרים היבשים: קמח אורז, קמח תפוחי אדמה, שקדים טחונים, אבקת אפיה, סודה לשתיה וקסנטן.
  4. בעזרת לקקן, מערבבים יחד את כל החומרים, כך שהשומן יצפה את כל החומרים היבשים, והתערובת תיראה יבשה ומתפוררת, במרקם שמזכיר קצת בצק עוגיות. אל תתפתו להשתמש במטרפה בשלב הזה, כי הערבוב לא יהיה אפקטיבי. וודאו שכל החומרים נטמעים היטב יחד, שאין "כיסים" של קמח, גושים או כתמים כהים (שמעידים על חומרים שלא התערבבו יחד מספיק טוב).
  5. מוסיפים פנימה את הביצים והחלב. מתחילים לערבב עם הלקקן רק כדי לרכך קצת את התערובת. עוברים למטרפה, וטורפים את התערובת היטב כדי להיפטר מכל הגושים ולקבלת תערובת חלקה לגמרי. אין מה לחשוש מערבוב יתר.
  6. מוסיפים את השמנת החמוצה וטורפים אותה פנימה עד שהתערובת נעשית חלקה.
  7. מעבירים את התערובת לתבנית האפיה שהכנו מראש, ואופים בתנור שחיממנו מראש למשך 40 דקות, או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.
    הערה: לאחר כ-15 דקות מתחילת האפיה, החלק העליון של העוגה ישחים מאוד. בכדי להימנע מהשחמת יתר, והתפתחות דרמטית של "גבעה" בחלק העליון של העוגה, מכסים את העוגה עם נייר כסף בשלב זה, וממשיכים לאפות כרגיל. כיסוי העוגה עוזר לתערובת להתפזר בצורה אחידה יותר בתוך התבנית ולמנוע את התפתחות הגבעה. לאחר האפיה, העוגה תשקע קצת במרכז. הדבר קורה בגלל שהקרום העליון מתנתק מגוף העוגה במהלך האפיה מאחר והם לא נחשפים יחד לחום ישיר.
    כיסוי העוגה גם מאפשר ניצול מלא של כל העוגה כדי לחלץ מתוכה 3 שכבות אחידות בגודלן. אבל הכל תלוי באופן השימוש שאתם רוצים לעשות בסופו של דבר בעוגה המוכנה, לכן אם לא משנה לכם אם נוצרת גבעה או לא, אפשר לוותר על כיסוי העוגה.
    אם אתם מכפילים כמויות, אני ממליץ לאפות בשתי תבניות נפרדות.
  1. מניחים לעוגה להתקרר בתבנית מעל רשת צינון במשך 15 דקות לפני שמחלצים אותה מהתבנית. לאחר מכן, מניחים לעוגה להתקרר לחלוטין לפני שפורסים אותה ל-3 שכבות אחידות, בעובי של 1.5 ס"מ כל אחת, ולפני שממלאים ומצפים אותה בקרם.

לגנאש שוקולד:

בקערה בינונית, ממיסים יחד במיקרוגל שמנת מתוקה ושוקולד מריר, ומערבבים היטב לגנאש חלק. מניחים בצד עד שהגנאש מגיע לטמפ' עבודה שבין 19 ל-21 מעלות (המרקם של הגנאש נעשה יציב יותר, אבל מזכיר יותר ממרח).

הרכבת העוגה:

  1. מורחים 90 גרם גנאש ומעליו מניחים שכבת עוגה נוספת.
  2. ממשיכים באותו אופן עם יתר הקרם ושכבות העוגה.
  3. עוטפים את העוגה מהצדדים ואת החלק העליון עם יתר הגנאש שנותר, ומקשטים כפי שמוצג בתמונה, או לפי טעמכם האישי.
1

2

3

4

5

6

7

Gluten Free Vanilla and Chocolate Ganache Layer Cake עוגת שכבות וניל וגנאש שוקולד ללא גלוטן וכשרה לפסח

9

1

2

3

4

5

6

7

Gluten Free Vanilla and Chocolate Ganache Layer Cake עוגת שכבות וניל וגנאש שוקולד ללא גלוטן וכשרה לפסח

9

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן