רוזלך גבינה ושוקולד לבן כמו בלנדוור

@under_baked

רוזלך גבינה ושוקלד לבן, כמו שהיה פעם בלונדוור מתכון ל-50 רוזלך (המתכון המלא גם אצלי באתר). לבצק: 550 גרם קמח לבן רב תכליתי 1 כפית שמרים יבשים 10 גרם סוכר לבן 1/2 כפית מלח 54 גרם שמן 295 גרם מים למלית הגבינה: 50 גרם גבינת שמנת (30%) 150 גרם גבינה לבנה (5%) ביצה אחת גודל מדיום 50 גרם סוכר לבן 1 כפית מחית או תמצית וניל 20 גרם קמח לבן רב תכליתי 10 גרם קורנפלור 30 גרם אינסטנט פודינג וניל לפיזור: 200 גרם שוקולד צ'יפס לבן לאפיה לקומפוט אוכמניות: 300 גרם אוכמניות (טריות או קפואות) 50 גרם סוכר לבן 28 גרם מיץ לימון 10 גרם קורנפלור הוראות הכנה ואפיה: לקומפוט 1. בקלחת מבשלים אוכמניות, סוכר וקורנפלור, על חום בינוני, עד שהסוכר נמס והתערובת מגיעה לרתיחה עדינה והיא מסמיכה 2. מורידים אש לנמוכה, מוסיפים מיץ לימון ומערבבים היטב 3. מורידים מהאש, מעבירים לקערה נקיה, ומצננים לטמפ' החדר לפני השימוש למלית הגבינה 1. בקערה גדולה, מערבבים היטב גבינות, סוכר ומחית וניל. מוסיפים את הביצה ומערבבים עד לאיחוד מלא 2. מנפים את כל החומרים היבשים מעל תערובת הגבינה ומערבבים עד לאיחוד מלא לתערובת חלקה ללא גושים לבצק: 1. במיקסר עם וו לישה, לשים את כל חומרי הבצק על מהירות נמוכה במשך כ-10 דקות לבצק מאוד נעים למגע ואינו דביק. 2. מעצבים לכדור ומעבירים לקערה משומנת. מרססים בעוד קצת ספריי שמן את הבצק, מכסים ומתפיחים במשך 30 דקות. 3. מחלקים את הבצק ל-4 חלקים, כל אחד כ-229 גרם. 4. מעצבים כל חלק לכדור. 5. מחממים תנור מראש ל-225 מעלות (חום סטטי), עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור. 6. על משטח משומן פותחים כל בצק למלבן בגודל של 35 ס"מ אורך ו-22 ס"מ רוחב. 7. מורחים כ-90 גרם מלית גבינה בשכבה אחידה על פני כל הבצק, ומפזרים כ-50 גרם שוקולד צ'יפס. 8. מגלגלים מקצה האורך לרולדה ארוכה. הגלגול צריך להיות יחסית צמוד. 9. בעזרת סכין חדה או קלף ממתכת, חותכים ליחידות באורך 3 ס"מ. 10. מסדרים במרווחים שווים על מגש אפיה שהכנו מראש, ואופים 8 דקות. מפזרים אבקת סוכר ומגישים מיד, לצד קומפוט אוכמניות. הערה: אפשר להקפיא את הרוזלך החתוכים (עד 24 שעות), ולאפות מאוחר יותר. כדאי להפשיר את הרוזלך בזמן שהתנור מתחמם, ולאפות. #baking #bakingtiktok #baketok #אפיה #מתכון #שבועות #שמרים #pastries #bakingrecipes

♬ baby powder – aquitti

זוכרים את הרוזלך גבינה ושוקולד לבן שהיו מגישים פעם בלנדוור? זאת הייתה מהדורה מוגבלת, חלק מתפריט זמני של רוזלך שהיו מציעים לתקופה מאוד קצרה. מבין כל הטעמים שהציעו בתפריט הזה, הרוזלך גבינה הכי מצא חן בעיני והיה זכור לי מאוד לטובה, ככל הנראה כי תמיד היינו מבקשים מהמלצרים לפנק בשוקולד לבן ותוספת של רוטב אוכמניות (אתם מהממים, תודה! ♥).

קצת יותר מדי זמן עבר מאז שהחלטתי לנסות ולשחזר את הרוזלך האלה. ולמרות שהייתי מכין רוזלך נוטלה מאוד בקלות, ברגע שפיתחתי מתכון מספיק טוב למלית גבינה למאפי שמרים, הגיע הזמן לנסות אותה גם כאן.

לא לוותר על הכנת קומפוט האוכמניות- הוא חלק מהמנה, לוקח כמה דקות להכין אותו, והוא משלים את כל החוויה. הכנתי את הרוזלך האלה לארוחת ערב, והם התחסלו תוך 5 דקות- לא נשאר פירור על הצלחת. אפשר גם להכין מראש ולהקפיא, ולאפות מתי שמתחשק. כל ההוראות כתובות לכם למטה.

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

רוזלך גבינה ושוקולד לבן כמו בלנדוור:

ציוד: מגש אפיה מרופד בנייר אפיה.

מתכון: 50 רוזלך

לבצק:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
קמח לבן רב תכליתי550 גרם
שמרים יבשים1 כפית
סוכר לבן10 גרם
מלח1/2 כפית
שמן54 גרם
מים295 גרם

למלית גבינה:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
גבינת שמנת (30%)50 גרם
גבינה לבנה (5%)150 גרם
ביצים50 גרם (ביצה אחת גודל מדיום)
סוכר לבן50 גרם
מחית או תמצית וניל1 כפית
קמח לבן רב תכליתי20 גרם
קורנפלור10 גרם
אינסטנט פודינג וניל30 גרם
לפיזור: שוקולד צ'יפס לבן לאפיה200 גרם

לקומפוט אוכמניות:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
אוכמניות (טריות או קפואות)300 גרם
סוכר לבן50 גרם
מיץ לימון28 גרם
קורנפלור10 גרם

הוראות הכנה ואפיה:

לקומפוט אוכמניות:

  1. בקלחת גדולה, מבשלים יחד אוכמניות, סוכר וקורנפלור, על חום בינוני, עד שהסוכר נמס והתערובת מגיעה לרתיחה עדינה והיא מסמיכה.
  2. מורידים את האש לנמוכה, מוסיפים פנימה את מיץ הלימון ומערבבים היטב.
  3. מורידים מהאש, מעבירים לקערה נקיה, ומצננים לטמפ' החדר לפני השימוש.

למלית גבינה:

  1. בקערה גדולה, מערבבים היטב גבינות, סוכר ומחית וניל. מוסיפים את הביצה ומערבבים עד לאיחוד מלא.
  2. מנפים את כל החומרים היבשים מעל תערובת הגבינה: קמח, קורנפלור ופודינג, ומערבבים עד לאיחוד מלא לתערובת חלקה ללא גושים. אמורה להתקבל תערובת במרקם מעט משחתי ויציב. שומרים במקרר עד לשימוש.

לבצק:

  1. לתוך קערת מיקסר שולחני עם וו לישה מחובר, מוסיפים את כל חומרי הבצק. לשים על מהירות נמוכה במשך כ-10 דקות עד שנוצר גוש של בצק מאוד נעים למגע ואינו דביק.
  2. מעצבים את הבצק לכדור ומעבירים לקערה משומנת עם ספריי שמן. מרססים בעוד קצת ספריי שמן את הבצק, מכסים ומתפיחים במשך 30 דקות.
  3. מחלקים את הבצק ל-4 חלקים, כל אחד כ-229 גרם.
  4. מעצבים כל חלק לכדור, ועובדים כל פעם על חלק אחד, בזמן שיתר כדורי הבצק מכוסים עם ניילון נצמד.
  5. מחממים תנור מראש ל-225 מעלות (חום סטטי), עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור.
  6. על משטח עבודה משומן קלות עם ספריי שמן, פותחים כל בצק למלבן בגודל של 35 ס"מ אורך ו-22 ס"מ רוחב.
  7. מורחים כ-90 גרם מלית גבינה בשכבה אחידה על פני כל הבצק, ומפזרים כ-50 גרם שוקולד צ'יפס.
  8. מגלגלים מקצה האורך לרולדה ארוכה. הגלגול צריך להיות יחסית צמוד.
  9. בעזרת סכין חדה או קלף ממתכת, חותכים ליחידות באורך 3 ס"מ.
  10. מסדרים במרווחים שווים על מגש אפיה שהכנו מראש, ואופים במשך 8 דקות. מפזרים מעט אבקת סוכר ומגישים מיד, לצד קומפוט אוכמניות.

הערה: אפשר להקפיא את הרוזלך החתוכים (עד 24 שעות), ולאפות מאוחר יותר. כדאי להפשיר את הרוזלך בזמן שהתנור מתחמם, ולאפות.

1

2

3

4

5

6

7

8

Sweet Cheese Rozalach רוזלך גבינה ושוקולד לבן

1

2

3

4

5

6

7

8

Sweet Cheese Rozalach רוזלך גבינה ושוקולד לבן

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן