שבלולי שמרים גבינה ואוכמניות

@under_baked

שבלולי שמרים גבינה ואוכמניות. תבנית מרובעת גודל 15 ס"מ (אורך) X 15 ס"מ (רוחב) X 7.5 ס"מ (גובה)- מרופדת בנייר אפיה בצק שמרים: 400 גרם קמח לחם עשיר בחלבון (14-15%) 10 גרם שמרים יבשים 1 כפית מחית וניל 50 גרם סוכר לבן 1 ביצה גודל לארג' 20 גרם סירופ גלוקוז / סירופ תירס / דבש 150 גרם חלב קר 1/2 כפית מלח 100 גרם חמאה קרה (חתוכה לקוביות) למלית גבינה 50 גרם גבינת שמנת (30%) 150 גרם גבינה לבנה (5%) ביצה אחת גודל מדיום 50 גרם סוכר לבן 1 כפית מחית או תמצית וניל 20 גרם קמח לבן 10 גרם קורנפלור 30 גרם אינסטנט פודינג וניל לקומפוט 150 גרם אוכמניות 30 גרם סוכר לבן 15 גרם מיץ לימון 8 גרם קורנפלור לבצק 1. לתוך קערת מיקסר שולחני עם וו לישה, מוסיפים קמח, שמרים, סוכר ומלח ומערבבים יחד 2. מוסיפים פנימה את החלב, ביצים, וניל וסירופ גלוקוז 3. לשים את כל החומרים על מהירות איטית עד שבצק מתחיל להיווצר 4. מוסיפים בהדרגה את קוביות החמאה. שימו לב שהקוביות הראשונות נטמעות בתוך הבצק לפני שממשיכים להוסיף חמאה 5. לאחר הוספת כל החמאה, לשים במהירות נמוכה-בינונית במשך 10 דקות. בעזרת לקקן, מגרדים את דפנות הקערה כדי לוודא ערבוב טוב של כל המרכיבים. ממשיכים ללוש באותה מהירות במשך 5 דקות נוספות 6. מחלקים את הכמות ל-2 חלקים שווים, עוטפים היטב בניילון נצמד ומכניסים למקרר לפחות ל-6 שעות או בעדיפות ללילה שלם (עד 48 שעות) לקומפוט 1. בקלחת מבשלים אוכמניות, סוכר וקורנפלור, על חום בינוני, עד שהסוכר נמס והתערובת מגיעה לרתיחה עדינה והיא מסמיכה 2. מורידים אש לנמוכה, מוסיפים מיץ לימון ומערבבים היטב 3. מורידים מהאש, מעבירים לקערה נקיה, ומצננים לטמפ' החדר לפני השימוש למלית הגבינה 1. בקערה גדולה, מערבבים היטב גבינות, סוכר ומחית וניל. מוסיפים את הביצה ומערבבים עד לאיחוד מלא 2. מנפים את כל החומרים היבשים מעל תערובת הגבינה ומערבבים עד לאיחוד מלא לתערובת חלקה ללא גושים הרכבה ואפיה 1. מרדדים כל חלק של בצק למלבן באורך 38 ס"מ, וברוחב 24 ס"מ 2. מורחים את כל מלית הגבינה בשכבה אחידה' ומכסים אותה עם הבצק המרודד השני. 3. בעזרת גלגלת פיצה, חותכים פסים במרווחים של 6 ס"מ ומגלגלים 4. מסדרים את השושנים בתוך התבנית שהכנו מראש. מכסים ומתפיחים 30 דקות בטמפ' החדר. בתום ההתפחה מכסים את התבנית עם נייר כסף 5. אופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות (חום סטטי) עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור, למשך 60 – 70 דקות 6. מוציאים את התבנית ומצננים כ-20 דקות מעל רשת צינון לפני שמחלצים ומגישים. #baking #bakingtiktok #baketok #אפיה #מתכון #dough #blueberrycheesecake

♬ original sound – ⋆。✩ mads

מתחילים עם מתכוני שבועות, והראשון בתור הוא שבלולי שמרים גבינה ואוכמניות. אני תמיד רואה אותם בכל מיני מקומות ברשת וכשאני גולל ברשתות החברתיות, אבל פעם ראשונה שאני מנסה גרסה משל עצמי. הם יוצאים פשוט רכים וחלומיים. והבצק שאני משתמש בו הפעם הוא הבצק העשיר הכי טוב שלי, שכבר פרסמתי אותו בעבר.

בעיקרון, חציתי את המתכון לבצק לשניים, כדי להכין שני בצקים, כאשר באחד מהם המרתי חלק מהחלב במחית אוכמניות, מתוך כוונה לשמור על פרופיל צבעים יפה גם אחרי האפייה. אבל בדיעבד זה לא ממש הצדיק את ההשקעה. אז לשם הפשטות אפשר להכין את הבצק כרגיל ולחלק אותו לשני חלקים במשקל שווה ולעבוד לפי ההוראות במתכון.

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

שבלולי שמרים גבינה ואוכמניות:

ציוד: תבנית מרובעת גודל 15 ס"מ (אורך) X 15 ס"מ (רוחב) X 7.5 ס"מ (גובה)- מרופדת בנייר אפיה.

מתכון: 4 שבלולי בצק גדולים מאוד

לבצק (כ-800 גרם):

מצרךכמות (גרם / יחידות)
קמח לחם עשיר בחלבון (14-15%)400 גרם
שמרים יבשים10 גרם
מחית וניל1 כפית
סוכר לבן50 גרם
ביצים56 גרם
סירופ גלוקוז / סירופ תירס / דבש20 גרם
חלב קר150 גרם
מלח1/2 כפית
חמאה קרה (חתוכה לקוביות)100 גרם

למלית הגבינה:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
גבינת שמנת (30%)50 גרם
גבינה לבנה (5%)150 גרם
ביצים50 גרם (ביצה אחת גודל מדיום)
סוכר לבן50 גרם
מחית או תמצית וניל1 כפית
קמח לבן רב תכליתי20 גרם
קורנפלור10 גרם
אינסטנט פודינג וניל30 גרם

לקומפוט אוכמניות:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
אוכמניות (טריות או קפואות)150 גרם
סוכר לבן30 גרם
מיץ לימון15 גרם
קורנפלור8 גרם

הוראות הכנה:

לבצק:

  1. אל תוך קערת מיקסר שולחני עם וו לישה, מוסיפים קמח, שמרים, סוכר ומלח ומערבבים יחד.
  2. מוסיפים פנימה את החלב, ביצים, וניל וסירופ גלוקוז.
  3. לשים את כל החומרים על מהירות איטית עד שבצק מתחיל להיווצר.
  4. מוסיפים בהדרגה את קוביות החמאה. שימו לב שהקוביות הראשונות נטמעות בתוך הבצק לפני שממשיכים להוסיף חמאה.
  5. לאחר הוספת כל החמאה, לשים במהירות נמוכה-בינונית במשך 10 דקות. לאחר מכן, בעזרת מרית, מגרדים את דפנות הקערה כדי לוודא ערבוב טוב של כל המרכיבים. ממשיכים ללוש באותה מהירות במשך 5 דקות נוספות.
  6. הבצק שמתקבל חלק ואלסטי ומאוד רך ונעים למגע, מבריק וכמעט ואינו דביק. הבצק אמור לעבור את "מבחן החלון" בהצלחה. מחלקים את הכמות ל-2 חלקים, במשקל 400 גרם כל אחד, עוטפים היטב בניילון נצמד ומכניסים למקרר לפחות ל-6 שעות או בעדיפות ללילה שלם (עד 48 שעות). השלב הזה חשוב לפני שממשיכים.

לקומפוט אוכמניות:

  1. בקלחת קטנה, מבשלים יחד אוכמניות, סוכר וקורנפלור, על חום בינוני, עד שהסוכר נמס והתערובת מגיעה לרתיחה עדינה והיא מסמיכה.
  2. מורידים את האש לנמוכה, מוסיפים פנימה את מיץ הלימון ומערבבים היטב.
  3. מורידים מהאש, מעבירים לקערה נקיה, ומצננים לטמפ' החדר לפני השימוש.

למלית הגבינה:

  1. בקערה גדולה, מערבבים היטב גבינות, סוכר ומחית וניל. מוסיפים את הביצה ומערבבים עד לאיחוד מלא.
  2. מנפים את כל החומרים היבשים מעל תערובת הגבינה: קמח, קורנפלור ופודינג, ומערבבים עד לאיחוד מלא לתערובת חלקה ללא גושים. אמורה להתקבל תערובת במרקם מעט משחתי ויציב. שומרים במקרר עד לשימוש.

הרכבה ואפיה:

  1. מרדדים כל חלק של בצק למלבן באורך 38 ס"מ, וברוחב 24 ס"מ, כאשר הצד של הרוחב פונה אליכם.
  2. מורחים את כל מלית הגבינה בשכבה אחידה על כל פני הבצק.
  3. מניחים מעל מלית הגבינה את מלבן הבצק השני כך שהוא מכסה את כל המלית.
  4. בעזרת גלגלת פיצה, חותכים פסים במרווחים של 6 ס"מ, ומגלגלים כל פס לשושנה, מהחלק התחתון לכיוון מעלה.
  5. מסדרים את השושנים בתוך התבנית שהכנו מראש. מכסים ומתפיחים 30 דקות בטמפ' החדר. בתום ההתפחה מכסים את התבנית עם נייר כסף.
  6. אופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות (חום סטטי) עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור, למשך 60 – 70 דקות (אצלי בתנור לקח 70 דקות).
  7. מוציאים את התבנית ומצננים כ-20 דקות מעל רשת צינון לפני שמחלצים ומגישים.

הערות:

  1. במקור, כיסוי התבנית בנייר כסף, נועד כדי למנוע מהאוכמניות להישרף,  ולשמור מפני איבוד הצבע של בצק האוכמניות, אבל בסופו של דבר זה לא ממש שמר על הצבע בדפנות שהיו חשופות לחום הישיר של התבנית.
    בפועל מה שקרה, היה שהכיסוי שמר על האדים בתוך התבנית, מה שתרם לתפיחה מאוד קיצונית של המאפים, ושמר עליהם רכים מאוד (ולכן נדרש זמן אפיה ארוך).
  2. לא חייבים להשתמש בתבנית שפירטתי במתכון. אפשר להשתמש בכל גודל תבנית שיש לכם כי זאת כמות גדולה של בצק (אינגליש קייק גדולה, או תבנית קפיץ עגולה גדולה). אני אמנם בחרתי להכין עוגה גבוהה מאוד, אבל אם פורסים שבלולים פחות עבים מ-6 ס"מ (למשל, 3 ס"מ), אז אפשר גם לקצר את זמני האפייה.
1 4

2 4

3 4

4 4

5 4

6 4

Blueberry Cheesecake Rolls שבלולי שמרים גבינה ואוכמניות

8 4

9 2

10 3

1 4

2 4

3 4

4 4

5 4

6 4

Blueberry Cheesecake Rolls שבלולי שמרים גבינה ואוכמניות

8 4

9 2

10 3

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן