,

פיצה ללא גלוטן

פיצה ללא גלוטן

כבר הרבה זמן רציתי להכין פיצה ללא גלוטן. המתכון הבא הוא לפיצה ללא גלוטן שהיא גם רכה וגם קראסטית, והוא נולד בעקבות תגובה שקיבלתי למתכון הלחם הבסיסי ללא גלוטן, והיא האם הוא יכול לשמש בתור בסיס לפיצה?
רצתי לנסות את ההצעה, וכמובן שהיה צורך לעשות כמה התאמות למתכון הקודם, ועדכון הוראות ההכנה כדי שאפשר יהיה באמת לעשות מהבצק הזה פיצה.

כמה נקודות כלליות חשובות שיש לקחת בחשבון:

  1. בבקשה וודאו שאתם משתמשים בקמחים ברמת טחינה דקה בלבד (בין אם אתם קונים אותם, או טוחנים לבד בבית).
  2. בנוגע לפסיליום- בכל המתכונים שלי ללא גלוטן, אני משתמש באבקת פסיליום של מותג "ניצת הדובדבן" (לא ממומן), שהיא למעשה קליפות טחונות דק של זרעי הפסיליום וצבעה חום בהיר. שימו לב שיש גם אבקת פסיליום של מותגים אחרים שהיא דקה הרבה יותר, והצבע שלה נוטה להיות יותר לבנבן. אם אתם משתמשים באבקה הדקה יותר, יש להשתמש רק ב-84% מכמות הפסיליום הרשומה במתכון כי ספיחת המים שלה גבוהה יותר.

שיהיה בתיאבון, ומוזמנים לפנות אלי בכל שאלה, בכל דרך שתבחרו 😊

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

פיצה ללא גלוטן:

ציוד: לא נדרש ציוד מיוחד

מתכון: פיצה אישית אחת, קוטר 20 ס"מ.

תערובת קמחים:

מצרךכמות (גרם)
קמח אורז מלא11 גרם
קמח דוחן40 גרם
קמח סורגום15 גרם
עמילן תפוחי אדמה10 גרם
קמח טפיוקה16 גרם

לבצק:

מצרךכמות (גרם)
תערובת קמחים92 גרם
אבקת פסיליום6 גרם
שמרים יבשים1/2 כפית
מלח1/4 כפית
שמן זית6 גרם
מים פושרים108 גרם

רוטב לפיצה: איזה שאוהבים (קנוי או ביתי, לפי המתכון כאן), כמה שאוהבים.

מוצרלה מגורדת: כמה שאוהבים, אבל לפיצה בגודל הזה מספיק כ-60 גרם.

הוראות הכנה:
הכנת הבצק:

אפשר להכין את הבצק במיקסר או ידנית, איך שהכי נוח לכם. אפרט כאן את שתי השיטות:

הכנה במיקסר:

  1. מערבבים את אבקת הפסיליום עם המים, ומניחים בצד כמה דקות, עד שנוצר ג'ל.
  2. בתוך קערה מיקסר עם וו גיטרה, מערבבים יחד את כל הקמחים, השמרים והמלח.
  3. מוסיפים את ג'ל הפסיליום, ושמן הזית.
  4. מערבלים על המהירות הנמוכה ביותר במשך 3 דקות. שימו לב לעצור את המיקסר בערך כל דקה, ולעבור עם לקקן בתוך וו הגיטרה, בצדי ותחתית הקערה, על מנת שהחומרים יתאחדו בצורה טובה. הבצק הסופי לא אמור להיות דביק למגע עם ידיים נקיות.

הכנה ידנית:

עוקבים אחרי שלבים 1 עד 3 המפורטים מעלה. את התערובת אפשר בהתחלה לערבב עם כף עץ רק עד שהערבוב כבר לא נעשה אפקטיבי. בשלב הזה אפשר להיכנס עם הידיים וללוש את הבצק ידנית (מומלץ לא לעבוד עם כפפות שכן זה מאוד מקשה על הלישה). אין שיטה אחת ללישה ידנית- פשוט "מוחצים" את הבצק היטב עם היד ככה שהוא יוצא מבין האצבעות, וחייבים לוודא שאין גושים קטנים של קמחים שלא התערבבו כמו שצריך (אתם תוכלו להרגיש אותם תוך כדי הלישה, ולמעוך אותם עם האצבעות). מדי פעם אפשר להיעזר בקלף מפלסטיק או לקקן כדי להוריד את שאריות הבצק מכף היד והאצבעות, ולאחד אותן חזרה עם יתר המסה.

הבצק הסופי לא אמור להיות דביק למגע עם ידיים נקיות.

בסוף הלישה, יש להניח את הבצק בקערה, לכסות אותה עם ניילון נצמד, ולתת לו לנוח במקרר במשך שעה.

הרכבה ואפיה:

  1. מחממים תנור מראש ל-225 מעלות חום סטטי, עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור. אם יש לכם אבן פיצה או אבן שמוט בבית, אפשר לתת להן להתחמם יחד עם התנור. במידה ואין, אפשר להשתמש במגש אפיה עבה במקום.
  2. מורידים את הבצק מהקערה על נייר אפיה משומן קלות בשמן זית. משמנים גם את החלק העליון של הבצק.
  3. משטחים את הבצק בעדינות עם ידיים משומנות, לעיגול בקוטר של 20 ס"מ. חשוב לעבוד בעדינות כדי למנוע מהבצק להיקרע עד כמה שניתן, במיוחד באזור השוליים, שם מופעל מתח הלחיצה הגבוה ביותר. מניסיוני הכי קל לשטח את הבצק קודם עם כף היד, ואז לעצב את השוליים של הפיצה בעזרת קצות האצבעות. זה יגרום למרכז הבצק להיות "תפוח" יותר, מה שיאפשר דחיפה שלו מכיוון המרכז לכיוון השוליים, תוך כדי שעובדים עם האצבעות סביב הבצק.
  4. מעבירים את הבצק הפתוח לתנור שחיממנו מראש – רצוי להיעזר במגש אפיה או מרדה לפיצה כדי להעביר את הבצק לתנור, ואופים במשך 12 דקות. הבצק יעבור אפיה כמעט מלאה, ויצא כמו דיקט מהתנור (לא לדאוג, המרקם ישתנה מאוד בסוף האפייה).
  5. מעבירים את הבצק, עם נייר האפייה שמתחתיו אל מעל רשת צינון, וממתינים כ-2 דקות. מוסיפים את הרוטב, גבינה ותוספות שאוהבים, ומחזירים לתנור ל-3 עד 4 דקות נוספות באותה טמפרטורה.
  6. מוציאים את הפיצה עם נייר האפייה שמתחתיה אל מעל רשת צינון, ונותנים לה לנוח כ-5 דקות לפני שחותכים ומגישים. הקראסט יתרכך בצורה משמעותית.
1 2

2 2

3 2

4 2

5 2

6 2

7 2

פיצה ללא גלוטן

1 2

2 2

3 2

4 2

5 2

6 2

7 2

פיצה ללא גלוטן

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן