רוגלך טבעוני פרווה

@under_baked

רוגלך פרווה / טבעוני. מביני עניין מכינים רוגלך לצאת הצום 😎 אני לוקח את הרוגלך שלי מאוד ברצינות. אבל בגלל שנגמרו לי הביצים בבית, ולא היה לי כוח ללכת לקנות, החלטתי לנסות לטבען את אחד המתכונים שלי, כי גם ככה תמיד יש ביקוש לפרווה… יצא לי אחד הטובים. רק בבקשה לא להחליף את שמן הקוקוס במשהו אחר, גם אם אתם מאוד לא אוהבים קוקוס. הוא מייצב את הבצק והמילוי, ובאמת שבסוף אין טעם של קוקוס. אני גם חושב שמי שעוקב כאן תקופה, כבר יודע שאני לא אוהב להבריש מאפי שמרים עם ביצים (למעט חלות)… אז לבחירתכם 🙂 גמר חתימה טובה לכולם! ❤️ עוגת רוגלך פרווה וטבעוני – מתכון לבצק 340 גרם קמח לבן רב תכליתי 1 כפית שמרים יבשים 10 גרם סוכר ווניל 15 גרם סוכר לבן 1/2 כפית מלח 170 גרם חלב סויה 35 גרם שמן קוקוס נוזלי למילוי 100 גרם שוקולד מריר 50 גרם שמן קוקוס 10 גרם סוכר ווניל 65 גרם סוכר לבן 1/4 כפית מלח 1/4 כפית קפה נמס 1 כפית קינמון 15 גרם קקאו הולנדי 30 גרם שקדים טחונים 20 גרם פודינג וניל סירופ (להכין מראש ולשמור במקרר) 80 גרם סוכר לבן 100 גרם מים רותחים הכנה 1. במיקסר עם וו לישה, מערבבים יחד את כל חומרי הבצק חוץ מהשמן, ולשים על מהירות נמוכה עד שהבצק מתחיל להתאחד. מוסיפים את השמן בזרם דק פנימה, ולשים בין 10 ל-12 דקות לבצק חלק 2. מעצבים את הבצק לריבוע (הגודל לא חשוב), עוטפים בניילון נצמד ושולחים לקירור שעה אחת 3. למילוי: ממיסים במיקרו שוקולד ושמן קוקוס ומערבבים יחד. מוסיפים את יתר חומרי המילוי ומערבבים היטב. מכניסים למקרר כ-50 דקות. מערבבים כל 25 דקות וחשוב שהמרקם יהיה רך וקרמי לפני השימוש (כמו בסרטון) 4. על משטח מקומח קלות פותחים את הבצק למלבן באורך 40 על 32 ס"מ רוחב, כשהצד הרחב קרוב אליכם 5. מורחים את המילוי בשכבה אחידה ודקה על כל פני הבצק 6. מקפלים את הבצק ל-3 – שליש עליון לכיוון המרכז, והשליש התחתון מעליו 7. מכניסים למקרר ל-10 דקות כדי שהמילוי יתייצב 8. פותחים את הבצק למלבן באורך 40 על 32 ס"מ רוחב, עם הצד הארוך יותר קרוב אליכם 9. מחלקים את המלבן במרכז, ומסמנים נקודות במרווחים של 5 ס"מ. חותכים למשולשים ומגלגלים לרוגלך תוך כדי מתיחת המשולשים תוך כדי הגלגול 10. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפיה, מוסיפים לחות עם שפריצר של מים ומתפיחים 30 דקות , מכוסה, בטמפ' החדר 11. אחרי ההתפחה מוסיפים עוד לחות עם שפריצר של מים ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-175 מעלות, חום סטטי, עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור, ואופים בין 20 ל-25 דקות. אם הרוגלך משחימים מהר למעלה אפשר לכסות בנייר כסף 12. מוזגים את כל הסירופ הקר על הרוגלך החמים #baking #bakingtiktok #baketok #אפייה #מתכון #טבעוני #שמרים #dough

♬ we fell in love in october – girl in red

מתכון לרוגלך טבעוני פרווה, שהכנתי רק בגלל שנגמרו לי הביצים בבית. לקחתי את אחד מבצקי השמרים המוצלחים שלי וטבענתי אותו. המלית היא מלית קקאו שייצבתי אותה בעזרת שמן קוקוס ואינסטנט פודינג וניל. התוצאה הייתה מפתיעה לטובה (כי אני באמת לא מעריץ גדול של קינוחי פרווה…).

אני רוצה להוסיף רק שתי הערות:

  1. למי שתוהה, זה לא המתכון שאני מלמד בסדנת השמרים שלי– לא הבצק ולא המלית, אבל באמת שהתוצאה כאן היא מוצלחת ממש.
  2. אל תחליפו את שמן הקוקוס בשמן אחר. שמן קוקוס הוא היחיד שמשנה את מצב הצבירה שלו עם השינויים בטמפרטורה, וזה מה שמייצב את הבצק ומאפשר לעבוד איתו בקלות ויחסית במהירות לאחר סיום הלישה. בגלל ששמן הקוקוס נמצא גם במלית, גם היא מתייצבת נהדר אחרי קירור קצר יחסית (גם המלית וגם הבצק נחים במקרר באותו הזמן), והיא לא נוזלת לכל עבר, וזה משהו שחשוב לשים עליו את הדגש כשמכינים רוגלך.
    אין בסוף טעם של קוקוס, גם אם אתם מאוד לא אוהבים קוקוס.

אני מרגיש שאני יכול לסמן וי גדול על מתכון מוצלח לרוגלך טבעוני, לפחות עד שיגיע איזשהו ניסיון שיצליח להתעלות על זה.

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

רוגלך טבעוני פרווה:

ציוד: לא נדרש ציוד מיוחד

מתכון: 34 רוגלך קטנים

לבצק:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
קמח לבן רב תכליתי340 גרם
שמרים יבשים1 כפית
סוכר לבן15 גרם
סוכר וניל10 גרם
מלח1/2 כפית
חלב סויה170 גרם
שמן קוקוס נוזלי35 גרם

למלית קקאו:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
שוקולד מריר (55%)100 גרם
שמן קוקוס50 גרם
סוכר וניל10 גרם
סוכר לבן65 גרם
מלח1/4 כפית
קפה נמס1/4 כפית
קינמון1 כפית
קקאו הולנדי15 גרם
שקדים טחונים30 גרם
אינסטנט פודינג וניל20 גרם

סירופ סוכר:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
סוכר לבן80 גרם
מים רותחים100 גרם

להכין מראש ולשמור במקרר עד לשימוש.

הוראות הכנה:

לבצק:

  1. במיקסר עם וו לישה, מערבבים יחד את כל חומרי הבצק חוץ מהשמן, ולשים על מהירות נמוכה עד שהבצק מתחיל להתאחד. מוסיפים את השמן בזרם דק פנימה, ולשים בין 10 ל-12 דקות לבצק חלק.
  2. מעצבים את הבצק לריבוע (הגודל לא חשוב), עוטפים בניילון נצמד ושולחים לקירור שעה אחת.

למלית קקאו:

ממיסים במיקרו שוקולד ושמן קוקוס ומערבבים יחד. מוסיפים את יתר חומרי המילוי ומערבבים היטב. מכניסים למקרר כ-50 דקות. מערבבים כל 25 דקות וחשוב לשים לב שהמרקם יהיה רך וקרמי לפני השימוש.

הרכבה ואפיה:

  1. על משטח מקומח קלות פותחים את הבצק למלבן באורך 40 על 32 ס"מ רוחב, כשהצד הרחב קרוב אליכם.
  2. מורחים את המילוי בשכבה אחידה ודקה על כל פני הבצק. אם יש שאריות לאחר המריחה, אל תשתמשו בהם.
  3. מקפלים את הבצק ל-3 – שליש עליון לכיוון המרכז, והשליש התחתון מעליו.
  4. מכניסים את הבצק למקרר ל-10 דקות כדי שהמילוי יתייצב.
  5. על משטח מקומח קלות פותחים את הבצק למלבן באורך 40 על 32 ס"מ רוחב, הפעם עם הצד הארוך יותר קרוב אליכם.
  6. מחלקים את המלבן במרכז, ומסמנים נקודות במרווחים של 5 ס"מ. חותכים למשולשים ומגלגלים לרוגלך תוך כדי מתיחת המשולשים תוך כדי הגלגול.
  7. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפיה (גודל התבנית לא ממש משנה מאחר ומסדרים את כל הרוגלך בשכבה אחת), מוסיפים לחות עם שפריצר של מים, מכסים עם ניילון נצמד ומתפיחים 30 דקות בטמפ' החדר.
  8. בזמן הזה מחממים תנור ל-175 מעלות, חום סטטי, עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור.
  9. לאחר ההתפחה מוסיפים עוד לחות עם שפריצר של מים ואופים בין 20 ל-25 דקות. אם הרוגלך משחימים מהר למעלה אפשר לכסות בנייר כסף.
  10. מוזגים את כל הסירופ הקר על הרוגלך החמים.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Vegan Rugelach רוגלך טבעוני

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Vegan Rugelach רוגלך טבעוני

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן