,

עוגת גזר ללא גלוטן וכשרה לפסח

@under_baked

עוגת גזר כשרה לפסח, ללא גלוטן (מתכון גם אצלי באתר). תבנית אפיה מלבנית, גודל 15 ס"מ (אורך) X 5 ס"מ (גובה) X 8 ס"מ (רוחב), מרופדת בנייר אפיה. לעוגה: 55 גרם קמח אורז לבן 35 גרם קמח תפוחי אדמה 20 גרם שקדים טחונים 1.2 כפית סודה לשתייה 1/4 כפית אבקת אפיה 1/2 כפית קינמון 80 גרם ביצים 1/8 כפית מלח 35 גרם חמאה מומסת 32 גרם שמן 30 גרם שמנת מתוקה (38%) 40 גרם סוכר חום כהה 35 גרם סוכר חום דמררה 45 גרם אגוזי מלך, קצוצים בינוני (או כל אגוז אחר שאוהבים) 77 גרם גזר מגורד 1 כפית תמצית וניל 1/4 כפית קסנטן לציפוי: 50 גרם גבינת שמנת (30%) 100 גרם שמנת מתוקה 38% 15 גרם סוכר לבן 1 כפית תמצית / מחית וניל להכנת העוגה: 1. מחממים תנור ל-170 מעלות, חום סטטי, עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור. 2. אל תוך קערה גדולה, מוסיפים את החמאה המומסת, השמן, סוכרים, מלח, ותמצית וניל. 3. מעל החומרים הרטובים, מנפים את יתר החומרים היבשים: קמח אורז, קמח תפוחי אדמה, שקדים טחונים, אבקת אפיה, סודה לשתיה, קינמון וקסנטן. 4. בעזרת לקקן, מערבבים יחד את כל החומרים, כך שהשומן יצפה את כל החומרים היבשים, והתערובת תיראה יבשה ומתפוררת, במרקם שמזכיר קצת בצק עוגיות. 5. מוסיפים פנימה את הביצים והשמנת המתוקה. מערבבים עם הלקקן לקבלת תערובת חלקה לגמרי. אין מה לחשוש מערבוב יתר. 6. מוסיפים את הגזר פנימה ומערבבים לאיחוד. לאחר מכן מוסיפים את האגוזים הקצוצים ומערבבים לאיחוד. התערובת תהיה סמיכה מאוד וזה בסדר. 7. מעבירים את התערובת לתבנית האפיה שהכנו מראש, ואופים בתנור שחיממנו מראש למשך 35 דקות, או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש. 8. מניחים לעוגה להתקרר בתבנית מעל רשת צינון במשך 15 דקות לפני שמחלצים אותה מהתבנית. לקרם גבינת שמנת: בקערה, מקציפים יחד את השמנת המתוקה, גבינת שמנת, סוכר ווניל, לקצפת יציבה. מעבירים לשקית זילוף, עם צנטר עגול חלק, קוטר 16 מ"מ. מקשטים כפי שרואים בסרטון או לפי טעמכם האישי. את העוגה שומרים במקרר (במידה והשתמשתם בקרם), ומגישים בטמפרטורת החדר. #baking #bakingtiktok #baketok #אפיה #glutenfree #ללאגלוטן #פסח #עוגות #מתכון #carrotcake

♬ Praise Jah In The Moonlight – YG Marley

אני כל כך אוהב עוגת גזר, ולחשוב שאפשר ליהנות מעוגת גזר ללא גלוטן, גם בפסח- מי היה מאמין. היא יוצאת כל כך רכה ולחה, לא מרגישים שהיא ללא גלוטן בכלל. הריח שהקינמון מוסיף לעוגה הזאת מטריף את כל הבית עוד כשהיא בתנור. במידה ואתם מעוניינים בהסברים נוספים אודות אפיה ללא גלוטן, סיכמתי לכם הכל כאן, אז אתם מוזמנים לקרוא.

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

עוגת גזר ללא גלוטן וכשרה לפסח:

ציוד: תבנית אפיה מלבנית, גודל 15 ס"מ (אורך) X 5 ס"מ (גובה) X 8 ס"מ (רוחב), מרופדת בנייר אפיה.

מתכון:

לתערובת העוגה:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
קמח אורז לבן55 גרם
קמח תפוחי אדמה35 גרם
שקדים טחונים20 גרם
סודה לשתייה1/2 כפית
אבקת אפיה1/4 כפית
קינמון1/2 כפית
ביצים80 גרם
מלח1/8 כפית
חמאה מומסת35 גרם
שמן32 גרם
שמנת מתוקה (38%)30 גרם
סוכר חום כהה40 גרם
סוכר חום דמררה35 גרם
אגוזי מלך, קצוצים בינוני (או כל אגוז אחר שאוהבים)45 גרם
גזר מגורד77 גרם
תמצית וניל1 כפית
קסנטן1/4 כפית

לציפוי גבינת שמנת:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
גבינת שמנת (30%)50 גרם
שמנת מתוקה 38%100 גרם
סוכר לבן15 גרם
תמצית / מחית וניל1 כפית

הוראות הכנה והרכבת העוגה:

להכנת העוגה:

  1. מחממים תנור ל-170 מעלות, חום סטטי, עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון
    ל התנור.
  2. אל תוך קערה גדולה, מוסיפים את החמאה המומסת, השמן, סוכרים, מלח, ותמצית וניל.
  3. מעל החומרים הרטובים, מנפים את יתר החומרים היבשים: קמח אורז, קמח תפוחי אדמה, שקדים טחונים, אבקת אפיה, סודה לשתיה, קינמון וקסנטן.
  4. בעזרת לקקן, מערבבים יחד את כל החומרים, כך שהשומן יצפה את כל החומרים היבשים, והתערובת תיראה יבשה ומתפוררת, במרקם שמזכיר קצת בצק עוגיות. אל תתפתו להשתמש במטרפה בשלב הזה, כי הערבוב לא יהיה אפקטיבי. וודאו שכל החומרים נטמעים היטב יחד, שאין "כיסים" של קמח, גושים או כתמים כהים (שמעידים על חומרים שלא התערבבו יחד מספיק טוב).
  5. מוסיפים פנימה את הביצים והשמנת המתוקה. מערבבים עם הלקקן לקבלת תערובת חלקה לגמרי. אין מה לחשוש מערבוב יתר.
  6. מוסיפים את הגזר פנימה ומערבבים לאיחוד. לאחר מכן מוסיפים את האגוזים הקצוצים ומערבבים לאיחוד. התערובת תהיה סמיכה מאוד וזה בסדר.
  7. מעבירים את התערובת לתבנית האפיה שהכנו מראש, ואופים בתנור שחיממנו מראש למשך 35 דקות, או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.
    הערה: לאחר כ-7 דקות מתחילת האפיה, אפשר להוציא את העוגה מהתנור כדי לחרוץ, בעזרת סכין משוננת, פס לכל אורך הקרום העליון של העוגה, במידה ורוצים שהיא "תתפוצץ" בצורה יפה במרכז. לאחר מכן מחזירים לתנור להמשך אפיה בזמן שנותר.
  8. מניחים לעוגה להתקרר בתבנית מעל רשת צינון במשך 15 דקות לפני שמחלצים אותה מהתבנית.

לקרם גבינת שמנת:

בקערה, מקציפים יחד את השמנת המתוקה, גבינת שמנת, סוכר ווניל, לקצפת יציבה.
מעבירים לשקית זילוף, עם צנטר עגול חלק, קוטר 16 מ"מ.

מקשטים כפי שמוצג בתמונה או לפי טעמכם האישי.

את העוגה שומרים במקרר (במידה והשתמשתם בקרם), ומגישים בטמפרטורת החדר.

1 1

2 1

3 1

4 1

5 1

6 1

7 1

8 1

Gluten Free Carrot Cake עוגת גזר ללא גלוטן וכשרה לפסח

1 1

2 1

3 1

4 1

5 1

6 1

7 1

8 1

Gluten Free Carrot Cake עוגת גזר ללא גלוטן וכשרה לפסח

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן