,

עוגת ספוג כשרה לפסח וללא גלוטן

@under_baked

עוגת ספוג אוורירית כשרה לפסח וללא גלוטן (מתכון גם אצלי באתר) תבנית אפיה עגולה, קוטר 15 ס"מ, גובה 7.5 ס"מ, מרופדת בנייר אפיה בדפנות ובתחתית 110 גרם חלבונים (3 חלבונים גודל לארג') 57 גרם חלמונים (3 חלמונים גודל לארג') 90 גרם קמח אורז לבן 30 גרם שמן 1/8 כפית מלח 55 גרם חלב 60 גרם סוכר לבן 1 כפית תמצית או מחית וניל הוראות הכנה: 1. מחממים תנור מראש ל-160 מעלות (חום סטטי), עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור. 2. לתוך קערה גדולה, מכניסים את החלמונים, שמן, חלב, מלח, וניל וקמח אורז לבן. טורפים היטב עם מטרפה לתערובת חלקה וללא גושים. 3. בקערה נפרדת, בעזרת מיקסר חשמלי ידני, מקציפים את החלבונים על מהירות איטית. ברגע שמתחיל להיווצר קצף שנראה כמו בועות סבון, מוסיפים בהדרגה את הסוכר. 4. מגבירים את המהירות לבינונית, וממשיכים להקציף רק עד לקבלת מרנג במרקם בינוני (לא יציב עד הסוף- ראו הדגמה בסרטון). 5. מקפלים את המרנג לתוך תערובת החלמונים ב-3 עד 4 פעימות. 6. יוצקים לתוך תבנית אפיה שהכנו מראש, ואופים במשך 30 דקות, או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש. 7. ברגע שהעוגה יוצאת מהתנור, מטיחים את התבנית על השיש כדי להוציא את האדים החמים, ומיד מחלצים אותה מהתבנית מעל רשת צינון, מרופדת בנייר אפיה. משאירים את העוגה הפוכה עד שהיא מתקררת לגמרי #baking #bakingtiktok #baketok #אפיה #glutenfree #ללאגלוטן #מתכון #עוגות #spongecake

♬ MOKKOJI Kitchen – Habi

עוגת ספוג כשרה לפסח. העוגה הזאת היא בסיס נהדר לעוגות שכבות שממולאות בקצפת, בגלל שהיא סופר קלילה ואוורירית, ולא תקרוס תחת המשקל של הקצפת. המתכון הזה הוא אדפטציה של מתכון לעוגת ספוג מתוך הספר שלי, "אפיה בריאה" (זמין רק באנגלית). במבט מהיר, הבנתי שאפשר מאוד בקלות להפוך אותה להיות ללא גלוטן, ואפילו אין צורך להשתמש כאן בקסנטן.

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

עוגת ספוג כשרה לפסח וללא גלוטן:

ציוד: תבנית אפיה עגולה, קוטר 15 ס"מ, גובה 7.5 ס"מ, מרופדת בנייר אפיה בדפנות ובתחתית

מתכון: עוגה אחת בקוטר 15 ס"מ ובגובה 5.5 ס"מ.

מצרךכמות (גרם / יחידות)
חלבונים110 גרם (3 חלבונים גודל לארג')
חלמונים57 גרם (3 חלמונים גודל לארג')
קמח אורז לבן90 גרם
שמן30 גרם
מלח1/8 כפית
חלב55 גרם
סוכר לבן60 גרם
תמצית או מחית וניל1 כפית

הוראות הכנה:

  1. מחממים תנור מראש ל-160 מעלות (חום סטטי), עם רשת אפיה ממוקמת בחלק התחתון של התנור.
  2. לתוך קערה גדולה, מכניסים את החלמונים, שמן, חלב, מלח, וניל וקמח אורז לבן. טורפים היטב עם מטרפה לתערובת חלקה וללא גושים.
  3. בקערה נפרדת, בעזרת מיקסר חשמלי ידני, מקציפים את החלבונים על מהירות איטית. ברגע שמתחיל להיווצר קצף שנראה כמו בועות סבון, מוסיפים בהדרגה את הסוכר.
  4. מגבירים את המהירות לבינונית, וממשיכים להקציף רק עד לקבלת מרנג במרקם בינוני (לא יציב עד הסוף- ראו הדגמה בסרטון).
  5. מקפלים את המרנג לתוך תערובת החלמונים ב-3 עד 4 פעימות.
  6. יוצקים לתוך תבנית אפיה שהכנו מראש, ואופים במשך 30 דקות, או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.
  7. ברגע שהעוגה יוצאת מהתנור, מטיחים את התבנית על השיש כדי להוציא את האדים החמים, ומיד מחלצים אותה מהתבנית מעל רשת צינון, מרופדת בנייר אפיה. משאירים את העוגה הפוכה עד שהיא מתקררת לגמרי.
1 4

2 4

3 4

4 4

5 4

6 4

Gluten Free Sponge Cake עוגת ספוג אוורירית כשרה לפסח וללא גלוטן

1 4

2 4

3 4

4 4

5 4

6 4

Gluten Free Sponge Cake עוגת ספוג אוורירית כשרה לפסח וללא גלוטן

guest
2 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן