,

פחזניות ללא גלוטן וכשרות לפסח

@under_baked

פחזניות ללא גלוטן כשרות לפסח (מתכון מפורט יותר אצלי באתר) מתכון: 20 עד 24 פחזניות לבצק עוגיות, קראקלין: 60 גרם חמאה רכה 40 גרם סוכר לבן 10 גרם סוכר וניל (שקית אחת) 50 גרם קמח אורז לבן לבצק רבוך: 48 גרם חמאה 60 גרם חלב 60 גרם מים 1 כפית סוכר לבן 1/8 כפית מלח 75 גרם קמח אורז לבן 100 גרם ביצים (2 ביצים גודל מדיום) למילוי: 240 גרם שמנת מתוקה (38%) 24 גרם סוכר לבן הוראות הכנה ואפיה: לבצק עוגיות, קראקלין: 1. בקערה בינונית, נערבב יחד חמאה רכה עם סוכר לאיחוד. 2. נוסיף את קמח האורז, ובתנועות חיתוך, נטמיע אותו לתוך תערובת החמאה עד לקבלת בצק משחתי. 3. נוריד את הבצק ליריעה של נייר אפיה, ונכסה ביריעה גדולה של ניילון נצמד. 4. מרדדים לעובי דק של 3 מ"מ. 5. מעבירים את הבצק מעל מגש גדול, מקררים במקרר בערך 15 דקות, וקורצים דיסקיות בקוטר 3.5 – 4 ס"מ. שומרים בקירור עד ההרכבה. לבצק רבוך: 1. לתוך קלחת קטנה, מוסיפים חמאה, חלב, מים, מלח וסוכר. 2. מעל אש בינונית-גבוהה, ממיסים את החמאה ומערבבים את כל החומרים יחד, עד שהתערובת מגיעה לרתיחה. 3. מורידים מהאש, ומוסיפים את כל הכמות של קמח האורז בבת אחת. מערבבים היטב עם כף עץ עד שנוצר בצק. 4. מחזירים את הקלחת לכיריים, ומבשלים על אש נמוכה במשך 30 שניות בלבד, עד הופעת קרום דק. 5. מעבירים את הבצק לקערה גדולה נפרדת, ומקררים אותו לחלוטין. 6. מוסיפים את הביצים אחת אחת, ובעזרת מיקסר חשמלי ידני, מערבלים אותן פנימה על מהירות נמוכה עד בינונית. 7. מחממים תנור ל-200 מעלות (חום סטטי) עם רשת אפיה ממוקמת בחלק האמצעי של התנור. 8. מעבירים את הבצק הרבוך לשק זילוף גדול, עם צנטר חלק עגול בקוטר 12 מ"מ. 9. מרפדים מגש אפיה בנייר אפיה, ומתחילים לזלף את הפחזניות לקוטר של 4 ס"מ, וגובה 3 ס"מ. 10. מניחים דיסקית של קראקלין מעל כל פחזנית. 11. בבקשה תעקבו במדויק אחר הוראות האפיה: א. מכניסים לתנור שחומם מראש למשך 10 דקות. ב. מורידים את הטמפ' ל-175 מעלות, ואופים 12 עד 15 דקות, או עד שהפחזניות הזהיבו מאוד. ג. מכבים את התנור, ומוציאים את המגש מעל רשת צינון. בעזרת שיפוד מעץ, מחוררים חור או שניים בכל פחזנית, כדי להוציא אדים. ד. מחזירים את המגש חזרה לתנור הכבוי, כשהוא פתוח מעט (להיעזר בכף עץ) למשך 10 דקות. ה. סוגרים את דלת התנור, ומייבשים את הפחזניות על 90 מעלות במשך 45 דקות נוספות. ו. מוציאים לרשת צינון ומצננים לחלוטין. למילוי: מקציפים את השמנת והסוכר למרקם נוח לזילוף, וממלאים. #baking #bakingtiktok #baketok #אפיה #glutenfree #ללאגלוטן #פסח #מתכון #creampuff

♬ original sound – Speedinggsongss

מתכון לפחזניות ללא גלוטן, שהן גם כשרות לפסח. הכנתי אותן מקמח אורז בלבד, בלי הצורך לקנות תערובת קמחים מיוחדת. וככל שאני עובד יותר גם קמח אורז, כך אני מגלה את הפוטנציאל הגדול שלו באפיה ללא גלוטן.

רשמתי כאן את כל הטיפים שאני מכיר לקבלת פחזניות טובות שלא קורסות, ואם תעקבו במדויק אחרי ההוראות, אני בטוח שיצא לכם מושלם.

את הפחזניות ציפיתי בשכבה דקה של עוגיית חמאה שנקראת קראקלין (Craquelin). העוגייה הזאת מכסה את הפחזנית ומגבילה את ההתנפחות שלה לצורה כדורית וחמודה, במקום שהיא תתפוצץ בכיוונים אקראיים, כמו שאנחנו מכירים. ממש לא חובה להכין את העוגייה הזאת אם אתם לא רוצים, והפחזניות יצאו נהדרות גם בלעדיהן.

ניסיתי כל מיני גדלים שונים עד שהגעתי לגודל המושלם של הפחזנית לפני האפיה, אז מוזמנים לנסות ולדייק את שלכם גם, לפי ההוראות שבמתכון.

תזכרו שפחזניות הן הכי במיטבן 3 שעות אחרי שסיימנו להכין אותן, כשהן עדיין קריספיות- זה שונה מאוד ממה שאנחנו מכירים כשאני קונים מאפיות מהמקרר במאפיה. למרות שהן בכל מקרה טעימות. עדיין לא מאמין שזה בלי גלוטן וכשר לפסח. מקווה שתהנו!

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

פחזניות ללא גלוטן וכשרות לפסח:

ציוד: לא נדרש ציוד מיוחד

מתכון: 20 עד 24 פחזניות

לבצק עוגיות, קראקלין:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
חמאה רכה60 גרם
סוכר לבן40 גרם
סוכר וניל10 גרם (שקית אחת)
קמח אורז לבן50 גרם

לבצק רבוך:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
חמאה48 גרם
חלב60 גרם
מים60 גרם
סוכר לבן5 (1 כפית)
מלח1/8 כפית
קמח אורז לבן75 גרם
ביצים100 (2 ביצים גודל מדיום)

למילוי:

מצרךכמות (גרם / יחידות)
שמנת מתוקה (38%)240 גרם
סוכר לבן24 גרם

הוראות הכנה ואפיה:

לבצק עוגיות, קראקלין:

  1. בקערה בינונית, נערבב יחד חמאה רכה עם סוכר לאיחוד.
  2. נוסיף את קמח האורז, ובתנועות חיתוך, נטמיע אותו לתוך תערובת החמאה עד לקבלת בצק משחתי וחלק.
  3. נוריד את הבצק ליריעה של נייר אפיה, ונכסה אותו ביריעה גדולה של ניילון נצמד.
  4. מרדדים את הבצק לעובי דק של 3 מ"מ. אפשר להיעזר במסילות דקות מעץ, או שיפוד דק כדי להגיע לעובי הרצוי (ראו הדגמה בסרטון).
  5. מעבירים את הבצק עם נייר האפייה מעל מגש גדול, ומקררים במקרר בערך 15 דקות, וקורצים דיסקיות בקוטר 3.5 – 4 ס"מ. את הדיסקיות אל תחלצו עדיין מתוך הבצק. יש להחזיר את הבצק עם המגש, לפריזר לכמה דקות עד שהבצק מתקשה. ככה תוכלו לחלץ את הדיסקיות בקלות בלי שהם ימרחו או ישברו. בכל מקרה שומרים את הדיסקיות שקרצנו בקירור עד ההרכבה.

לבצק רבוך:

  1. לתוך קלחת קטנה, מוסיפים חמאה, חלב, מים, מלח וסוכר.
  2. מעל אש בינונית-גבוהה, ממיסים את החמאה ומערבבים את כל החומרים יחד, עד שהתערובת מגיעה לרתיחה.
  3. ברגע שהתערובת הגיעה לרתיחה, מורידים מהאש, ומוסיפים את כל הכמות של קמח האורז בבת אחת. מערבבים היטב עם כף עץ עד שנוצר בצק.
  4. מחזירים את הקלחת לכיריים, ומבשלים על אש נמוכה במשך 30 שניות בלבד, עד הופעת קרום דק בקרקעית. שימו לב לא לבשל יותר מדי, אחרת זה יפגע בתפיחת הפחזניות בזמן האפייה.
  5. מעבירים את הבצק לקערה גדולה נפרדת, ומקררים אותו לחלוטין, בטמפרטורת החדר. אפשר לשטח את הבצק לדפנות הקערה כדי לזרז את הקירור.
  6. לאחר שהבצק הרבוך התקרר, מוסיפים את הביצים אחת אחת, ובעזרת מיקסר חשמלי ידני, מערבלים אותן פנימה על מהירות נמוכה עד בינונית. מקפידים לנקות את דפנות הקערה עם לקקן, כדי לעזור באיחוד טוב יותר של החומרים. כשמרימים את התערובת עם הלקקן, אמורה להיווצר הצורה V, והיא תהיה יחסית יציבה- מה שאומר לנו שהבצק מוכן.
  7. מחממים תנור ל-200 מעלות (חום סטטי) עם רשת אפיה ממוקמת בחלק האמצעי של התנור.
  8. מעבירים את הבצק הרבוך לשק זילוף גדול (רצוי שהשקית תהיה עבה), עם צנטר חלק עגול בקוטר 12 מ"מ.
  9. מרפדים מגש אפיה בנייר אפיה, ומתחילים לזלף את הפחזניות. אני מצאתי שקוטר פחזנית של 4 ס"מ, וגובה 3 ס"מ, עובד מצוין. אתם יכולים למדוד את הראשונה, ואז להמשיך לזלף לפי העין.
  10. מניחים דיסקית של קראקלין מעל כל פחזנית. שימו לב שאם בחרתם לא להכין את הקראקלין- תרטיבו מעט את האצבע שלכם עם מים, ותשטחו בעדינות את השפיץ שנוצר בקצה של כל פחזנית בתום הזילוף. זה יבטיח שהקצה לא יישרף במהלך האפיה.
  11. מהשלב הזה, בבקשה תעקבו במדויק אחרי הוראות האפייה:
  • מכניסים לתנור שחיממנו מראש למשך 10 דקות.
  • מורידים את הטמפרטורה ל-175 מעלות, ואופים 12 עד 15 דקות, או עד שהפחזניות הזהיבו מאוד.
  • מכבים את התנור, ומוציאים את המגש מעל רשת צינון. בעזרת שיפוד מעץ, מחוררים חור או שניים בכל פחזנית, בחלק העליון או בצד, על מנת שיהיה לאדים החמים מקום לצאת ממנו. אם לא נוציא את האדים החמים, הפחזניות למעשה יירטבו מבפנים ויקרסו.
  • מחזירים את המגש עם הפחזניות שחוררנו חזרה לתנור הכבוי, אבל הפעם צריך להשאיר אותו מעט פתוח. אפשר לשים כף עץ עטופה בנייר כסף שתמנע סגירה הרמטית של התנור. משאירים את המגש כך למשך 10 דקות.
  • סוגרים את דלת התנור, ומחממים אותו ל-90 מעלות (חום סטטי). מייבשים את הפחזניות בטמפרטורה הזאת למשך 45 דקות נוספות. הן לא ישחימו ולא יקרה להן כלום, זה רק נועד בשביל לייבש את הפחזניות מבפנים.
  • מוציאים את המגש אל רשת צינון ונותנים לפחזניות להתקרר לגמרי לפני המילוי (מומלץ להניח את הפחזניות ישירות על רשת הצינון).

להרכבה ומילוי:

  1. מקציפים את השמנת והסוכר למרקם נוח לזילוף, ומעבירים לשקית זילוף עם צנטר כוכב או מה שאוהבים.
  2. אפשר לחתוך את החלק העליון ולזלף כמו בדוגמה. אבל אפשר כמובן גם לחורר את החלק התחתון, ולזלף פנימה את הקרם. מוסיפים פירות או ממלאים באיזה קרם שאוהבים.
  3. מאחסנים במקרר 4 עד 5 ימים, בקופסה אטומה.
1 11

2 11

3 11

4 11

5 11

6 11

7 9

8 8

9 8

10 4

11 2

12 1

13

14

Gluten Free Cream Puffs פחזניות ללא גלוטן וכשרות לפסח

1 11

2 11

3 11

4 11

5 11

6 11

7 9

8 8

9 8

10 4

11 2

12 1

13

14

Gluten Free Cream Puffs פחזניות ללא גלוטן וכשרות לפסח

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן