,

פנקייק ללא גלוטן וכשר לפסח

@under_baked

מתכון לפנקייק ללא גלוטן וכשל״פ. חברים, קיבלתי בקשות למתכוני פנקייק- בסרטון הדגמתי את ההבדלים בין שימוש בשילוב קורנפלור וקמח תפוחי אדמה, לבין שימוש בקמח אורז לבן. לכל שומרי הקטניות- *הלוואי* והייתי יכול למצוא פתרון יותר טוב שיתאים גם עבורכם, אבל לצערי אי אפשר להחליף קמח אורז, שהוא קמח עמילני שמכיל חלבון, בקמחים שהם 100% עמילנים. זה פשוט לא עובד 😕 אין מה שיחזיק את המבנה הפנימי, והמאפה פשוט קורס. קמח אורז נותן בדיוק את המרקם הנכון לעוגות ללא גלוטן, ורואים את זה ממש בבירור אפילו במתכון פשוט כמו פנקייק. אני אפילו מתבייש לכתוב כאן את הכמויות לשילוב שלא עבד, כי זה באמת יצא מזעזע ואני לא רוצה שתבזבזו על זה זמן וחומרי גלם. את הפנקייק השמן הזה מילאתי בגוש נוטלה קפואה, וזה היה פשוט חלום (למה לא מוכרים כאלה בקניונים תסבירו לי??) כל הטיפים שלי לפנקייקים מושלמים (שנמצאים באתר שלי), תקפים גם לגרסה הזאת, לפנקייק ללא גלוטן. למתכון (4 פנקייקים גדולים, מחבת בקוטר 16 ס״מ), 90 גרם תערובת כל אחד): 140 גרם קמח אורז לבן 6 גרם אבקת אפיה (1 + 1/4 כפיות) 1/8 כפית מלח 20 גרם חמאה מומסת 120 גרם חלב 10 גרם סוכר וניל 30 גרם סוכר לבן 50 גרם ביצים (ביצה אחת גודל מדיום) הוראות הכנה: 1. ממיסים את החמאה במיקרוגל. 2. לתוך קערה בינונית נפרדת, מוסיפים את הסוכר, מלח, חלב, וניל וביצים. טורפים הכל יחד לאיחוד. 3. מנפים את החומרים היבשים מעל החומרים הרטובים: קמח אורז ואבקת אפיה. טורפים היטב לתערובת חלקה וללא גושים. 4. משמנים מחבת בקוטר 16 ס"מ עם מעט חמאה, ונותנים לחום המחבת להמיס אותה לגמרי. ברגע שהחמאה נמסה, בעזרת נייר מגבת, מנגבים את פני המחבת באופן שמורח את החמאה בצורה אחידה על פני התחתית וגם על הצדדים. שימון אחיד של המחבת הוא מה שגורם לפנקייקים להשחים בצורה אחידה ויפה. וודאו שהמחבת התחממה מספיק (אפשר להרגיש עם היד מעל המחבת). 5. יוצקים רבע מתערובת הפנקייקים (בערך 90 גרם) לתוך המחבת המשומנת, ומוודאים שהתערובת מכסה במלואה את תחתית המחבת. מבשלים על האש הנמוכה ביותר, כאשר המחבת מכוסה. הצד התחתון אמור להתבשל בערך תוך 4.5 דקות, אבל כל כיריים מבשלות בצורה קצת שונה, אז קחו זמנים עבור הכיריים שלכם. 6. החלק העליון אמור להיות די יציב ולא יופיעו הרבה בועות כמו שאנחנו רגילים לראות בפנקייק מקמח רגיל. בעזרת לקקן עמיד בחום, בוחנים את הצדדים של הפנקייק, על ידי הרמה קלה שלהם, בכדי לבדוק אם יש תערובת שעדיין נוזלית ומנסה לגלוש על מעבר לחלק העליון של הפנקייק. אם דפנות הפנקייק יציבים, ומרכז הפנקייק נראה מעט רוטט, אפשר להפוך את הפנקייק. 7. מכסים את המחבת עם המכסה, וממשיכים לבשל 3 דקות נוספות. *^*^*^*^*^*^*^* 1. לאמיצים בלבד 🤣- אם אתם רוצים להכניס נוטלה לתוך הפנקייק, תקפיאו מראש גושים שטוחים יחסית, במשקל 50 גרם כל אחד, של נוטלה (הקוטר הוא בערך 6.5-7 ס״מ). 2. אני אומר מראש, *לא* לשים את הנוטלה בפנקייק הראשון שאתם מבשלים. הוא תמיד יוצא גרוע. מוזגים 100 גרם תערובת למחבת, מניחים בעדינות את הנוטלה מעל התערובת, ומכסים עם עוד כ-50 גרם תערובת. 3. הוראות הבישול דומות, רק הזמן משתנה. הבישול לצד הראשון לוקח בערך 7 דקות (מחבת מכוסה) החלק העליון של הפנקייק יהיה קצת רוטט במרכז והנוטלה תבצבץ מעט מתחתיו, וזה בסדר. הופכים את הפנקייק בתנועה מהירה, מכסים שוב את המחבת וממשיכים לבשל 4 דקות נוספות, ויש לכם פנקייק נוטלה מהחלומות. #baking #bakingtiktok #baketok #אפיה #glutenfree #ללאגלוטן #פסח #מתכון #pancakes

♬ som original – Vênus

זאת הגרסה שלי לפנקייק ללא גלוטן, כשר לפסח, בלי להרגיש שזה בכלל ללא גלוטן. הפנקייק יוצא שמן, רך ואוורירי, ואפילו בישלתי אותו עם נוטלה בפנים. זה חלום. הוספתי הסברים ואת כל הטיפים שלי לפנקייקים מושלמים, גם למתכון הזה.

בסרטון הדגמתי את ההבדלים בין שימוש בשילוב של קמח תפוחי אדמה וקורנפלור, לעומת שימוש בקמח אורז. זה מדהים איך רכיב אחד יכול לעשות כזה הבדל. אבל זה מתבקש, שכן קמח אורז מכיל בתוכו לא רק עמילנים אלא גם חלבון, שמייצב את המבנה של המאפה. לצערי מי שנמנע בפסח מקטניות, לא יוכל לנסות את המתכון בפסח, והלוואי והייתי מוצא דרך אחרת לייצר מרקם כזה אוורירי בדרך אחרת. אני מתנחם בזה שאולי מישהו, איפשהו, בטוח כבר חשב על זה לפני.

תאריך פרסום:

עודכן לאחרונה:

פנקייק ללא גלוטן וכשר לפסח:

ציוד: מחבת בקוטר 16 ס"מ, עם מכסה.

מתכון: 4 פנקייקים גדולים מאוד

מצרךכמות (גרם / יחידות)
קמח אורז לבן140 גרם
אבקת אפיה6 גרם (1 + 1/4 כפיות)
סוכר לבן30 גרם
סוכר וניל10 גרם
מלח1/8 כפית
ביצים50 גרם (ביצה אחת גודל מדיום)
חמאה מומסת20 גרם
חלב120 גרם

הוראות הכנה:

  1. ממיסים את החמאה במיקרוגל.
  2. לתוך קערה בינונית נפרדת, מוסיפים את הסוכר, מלח, חלב, וניל וביצים. טורפים הכל יחד לאיחוד.
  3. מנפים את החומרים היבשים מעל החומרים הרטובים: קמח אורז ואבקת אפיה. טורפים היטב לתערובת חלקה וללא גושים.
  4. משמנים מחבת בקוטר 16 ס"מ עם מעט חמאה, ונותנים לחום המחבת להמיס אותה לגמרי. ברגע שהחמאה נמסה, בעזרת נייר מגבת, מנגבים את פני המחבת באופן שמורח את החמאה בצורה אחידה על פני התחתית וגם על הצדדים. שימון אחיד של המחבת הוא מה שגורם לפנקייקים להשחים בצורה אחידה ויפה. וודאו שהמחבת התחממה מספיק (אפשר להרגיש עם היד מעל המחבת).
  5. יוצקים רבע מתערובת הפנקייקים (בערך 90 גרם) לתוך המחבת המשומנת, ומוודאים שהתערובת מכסה במלואה את תחתית המחבת. מבשלים על האש הנמוכה ביותר, כאשר המחבת מכוסה. הצד התחתון אמור להתבשל בערך תוך 4.5 דקות, אבל כל כיריים מבשלות בצורה קצת שונה, אז קחו זמנים עבור הכיריים שלכם.
  6. החלק העליון אמור להיות די יציב, ולא יופיעו הרבה בועות כמו שאנחנו רגילים לראות בפנקייק מקמח רגיל. בעזרת לקקן עמיד בחום, בוחנים את הצדדים של הפנקייק, על ידי הרמה קלה שלהם, בכדי לבדוק אם יש תערובת שעדיין נוזלית ומנסה לגלוש על מעבר לחלק העליון של הפנקייק. אם דפנות הפנקייק יציבים, ומרכז הפנקייק נראה מעט רוטט, אפשר להפוך את הפנקייק.
  7. מכסים את המחבת עם המכסה, וממשיכים לבשל 3 דקות נוספות.

מגישים עם איזה תוספות שאתם אוהבים ונהנים!

הערה: הפנקייק הראשון תמיד יוצא מכוער. זה כמו חוק רביעי של היקום. אבל החל מהפנקייק השני, הם יצאו לכם חומים, יפים ומושלמים. כמו כן, אין צורך לשמן את המחבת בין פנקייק לפנקייק. אם בכל זאת אתם מרגישים שיש צורך בשימון נוסף, תיעזרו בעודפי החמאה שנשארו על נייר המגבת, אתו שימנתם בתחילת הבישול את המחבת.

לאמיצים בלבד (🤣):

  1. אם אתם רוצים להכניס נוטלה לתוך הפנקייק, תקפיאו מראש גושים שטוחים יחסית, במשקל 50 גרם כל אחד, של נוטלה (הקוטר הוא בערך 6.5-7 ס"מ).
  2. אני אומר מראש, לא לשים את הנוטלה בפנקייק הראשון שאתם מבשלים. הוא תמיד יוצא גרוע, כפי שכתבתי למעלה. מוזגים 100 גרם תערובת למחבת, מניחים בעדינות את הנוטלה מעל התערובת, ומכסים עם עוד כ-50 גרם תערובת.
  3. הוראות הבישול דומות למה שכתוב למעלה, רק הזמן משתנה. הבישול לצד הראשון לוקח בערך 7 דקות (עם המחבת מכוסה כמובן). החלק העליון של הפנקייק יהיה קצת רוטט במרכז והנוטלה תבצבץ מעט מתחתיו, וזה בסדר. הופכים את הפנקייק בתנועה מהירה, מכסים שוב את המחבת וממשיכים לבשל 4 דקות נוספת, ויש לכם פנקייק נוטלה מהחלומות.
1 9

2 9

3 9

4 9

5 9

Gluten Free Pancakes פנקייק ללא גלוטן וכשר לפסח

1 9

2 9

3 9

4 9

5 9

Gluten Free Pancakes פנקייק ללא גלוטן וכשר לפסח

guest
0 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עגלת קניות
Scroll to Top
דילוג לתוכן